water is 65 graden. Te koud?
1De koffie verlaat mijn Gaggia Classic met 65 graden Celsius. Ik heb het gemeten met mijn digitale thermometer. Is dat te koud? Indien ja, hoeveel moet het wel zijn?
Hangt van heel veel dingen af. Bijvoorbeeld:Kareltje schreef: do 10 jan 2019, 11:49 De koffie verlaat mijn Gaggia Classic met 65 graden Celsius. Ik heb het gemeten met mijn digitale thermometer. Is dat te koud? Indien ja, hoeveel moet het wel zijn?
je hebt de temp van het water uit de zetgroep nog niet gemeten, dus tijd om dat eens te doen, maar wel op een wakkere manier met het juiste gereedschap. Iets min of meer 'meten' en de data aanvullen met "lijkt me sterk" -- daarmee worden geen prijzen gewonnen.Kareltje schreef: do 10 jan 2019, 14:48 Ik vind mijn koffie lauw inderdaad. Maar het lijkt me sterk als het met 92 graden op de koffie komt er met 65 uitkomt, het is 2 cm verder.
Dit heb ik ook gedacht. Ik kom hier op terug. Vraagje: er zitten 2 thermostaten/ klixons op de boiler. Een voor koffie zetten en een voor stoom. Weet iemand de temperaturen waarbij ze uit of inschakelen?fransg schreef: do 10 jan 2019, 15:41je hebt de temp van het water uit de zetgroep nog niet gemeten, dus tijd om dat eens te doen, maar wel op een wakkere manier met het juiste gereedschap. Iets min of meer 'meten' en de data aanvullen met "lijkt me sterk" -- daarmee worden geen prijzen gewonnen.Kareltje schreef: do 10 jan 2019, 14:48 Ik vind mijn koffie lauw inderdaad. Maar het lijkt me sterk als het met 92 graden op de koffie komt er met 65 uitkomt, het is 2 cm verder.
Terug naar “Alles voor beginners”