Hoe Fausto verbeteren

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor Capulus » di 22 jan 2019, 19:13

Ik heb de mijne bij Pti betrokken AfbeeldingAfbeelding
Tot je dienst :!:
Ik zou hem bij Pti kopen. Dan krijg je er ook nog online advies bij, mocht dit nodig zijn. (Van Pommeren is overigens ook een goed adres hoor!).
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor Pti » di 22 jan 2019, 20:13

Bedankt voor jullie vertrouwen mannen, maar ik ben ook gelijk de eerste om te zeggen, dat op de service van van Pommeren ook niets is aan te merken. ;)

Leuvenaar230
Berichten: 59
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 16:28

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor Leuvenaar230 » zo 27 jan 2019, 10:57

In België heel wat rond gezocht, niemand heeft de Eureka Speciatly 75, zelfs de invoerder van het merk wacht nog af met dit model omdat ze het nog moeten/willen testen ergens dit jaar. Vermoedelijk kom ik binnen de 2 weken naar Nederland om de molen te bekijken en te vergelijken met mijn Fausto en mijn eigen bonen. Ik ben razend benieuwd hoeveel beter het kan. Wordt vervolgd.
La Marzocco Linea Mini • Eureka Atom Specialty 75 molen • Bonen Koffie Onan (Leuven - België)

Leuvenaar230
Berichten: 59
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 16:28

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor Leuvenaar230 » za 09 feb 2019, 10:23

Gisteren een dagje Utrecht gedaan en naar Van Pommeren geweest. Super goed geholpen door verschillende mensen daar (o.a. Robert) Mijn Fausto direct naast de nieuwe Eureka Specialty 75 gezet, boontjes erin gedaan en beginnen testen om de verschillen te zoeken in smaak (ism Expobar E61 machine). De Fausto deed het eigenlijk niet slecht, maar de Specialty 75 haalde toch meer detail naar boven, en mijn vrouw vond het wat zachter smaken allemaal.Normaal zou ze afremmen (weer een dure aankoop), maar ze zag geen argument om de Specialty niet te kopen, zoveel beter vond ze het om maar niet te spreken van hoe stil en snel de molen is, ongelooflijk! Visueel past het plaatje ook veel beter naast een zwarte La Marzocco Line Mini. Ze ging helemaal voor de bijl toen de man lattes begon te maken met de grote lever machine. Dan maar de knoop doorgehakt en een zwarte Specialty 75 gekozen. Voordeel, omdat ik een nieuw wachtwoord moest kiezen op hun nieuwe website onlangs moest ik mijn wachtwoord wijzigen en werd ik daarbij vergoed met een 10% korting code op mijn volgende aankoop. Kon dus niet beter :-) In mijn karretje: de molen, 3 motta kannetjes (waar al korting op was !) Grindz bonen en een siliconen ring voor mijn LM Linea mini. Dat allemaal voor de prijs van 1085 euro, 5 euro goedkoper dan een nieuwe molen op hun site! Gisterenavond en deze morgen al hard gespeeld met het ding, en mijn vrouw zei dat het de lekkerste latte was die ze ooit heeft gedronken! Voilà, missie geslaagd, mijn vrouw content, en ik ook!

https://www.dropbox.com/s/7qe4nw1r1pvap ... .HEIC?dl=0

Tip: we zijn daarna iets verder op de Lijnmarkt 26 lekker gaan eten bij restaurant BIS, een aanrader!
La Marzocco Linea Mini • Eureka Atom Specialty 75 molen • Bonen Koffie Onan (Leuven - België)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor bobbee » za 09 feb 2019, 10:32

Strak setje!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor Erik82 » za 09 feb 2019, 13:25

Geweldige set. Nu ligt het alleen nog maar aan de bonen en barista ;) .
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor Pti » za 09 feb 2019, 15:16

Goed gescoord!

Leuvenaar230
Berichten: 59
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 16:28

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor Leuvenaar230 » do 28 feb 2019, 11:21

Hoihoi... ik wil hier eens polsen naar de mensen die ook de Eureka atom specialty 75 hebben. Zalige molen, er valt niets over het maalsel te zeggen, maar bij mij is het wel zo dat hij naar het einde toe van het malen, hij mijn werkblad met koffie over het PF strooit. Het is precies alsof de uitloop te ver naar voren staat. Hebben jullie dit ook?
Hier een kort filmpje met wat foto's: https://www.dropbox.com/sh/hymff9zwckh2 ... 9T2Ga?dl=0

Benieuwd naar jullie ervaringen...
La Marzocco Linea Mini • Eureka Atom Specialty 75 molen • Bonen Koffie Onan (Leuven - België)

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor Capulus » do 28 feb 2019, 12:41

Hoihoi... ik wil hier eens polsen naar de mensen die ook de Eureka atom specialty 75 hebben. Zalige molen, er valt niets over het maalsel te zeggen, maar bij mij is het wel zo dat hij naar het einde toe van het malen, hij mijn werkblad met koffie over het PF strooit. Het is precies alsof de uitloop te ver naar voren staat. Hebben jullie dit ook?
Hier een kort filmpje met wat foto's: https://www.dropbox.com/sh/hymff9zwckh2 ... 9T2Ga?dl=0

Benieuwd naar jullie ervaringen...
Dat ziet er inderdaad niet ideaal uit. Mijn klepje/uitloop kan ik naar achter drukken (Olympus 75E). Kan dat niet met jouw Atom?
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.

Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...


Roaster: Huky500

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor Marcje » do 28 feb 2019, 13:13

Normaal sproeit hij heel weinig, maar laatst had ik een batch waarbij er vrij veel naast werd gegooid. Vreemd genoeg waren dat dezelfde bonen als altijd, maar die had ik in de vrieskou gebrand. Ze waren in totaal iets langer gebrand en ook verder ontwikkeld dan normaal. Misschien dat de combinatie maalgrofheid en droogte van de boon iets doet mbt staticiteit en sproeien? Net als bij Malabar bijvoorbeeld?
Maar in de regel valt er zeker niet veel naast bij m’n Atom.
dus...


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron