Prijs Tweedehands Rocket R58 V2

Hugo035
Berichten: 10
Lid geworden op: za 19 jan 2019, 22:47

Prijs Tweedehands Rocket R58 V2

Berichtdoor Hugo035 » zo 10 feb 2019, 11:15

Fijnproevers,

Voor de aanschaf van een tweedehands rocket r58 V2 ben ik benieuwd naar een richtprijs.
Machine komt uit 2016.
Laatste prijs op dit forum was 1575,- maar op kaffe netz stond eind 2018 een rocket voor 1350,- te koop. Verkoper van onderstaande advertentie vraagt er zelf 1700,- voor.
Wat is een realistisch bedrag?

http://link.marktplaats.nl/m1368954174?

Mvg, Hugo

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Prijs Tweedehands Rocket R58 V2

Berichtdoor bobbee » zo 10 feb 2019, 12:18

Niet het antwoord op je vraag maar misschien overwegen om een Lelit Bianca aan te schaffen?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Prijs Tweedehands Rocket R58 V2

Berichtdoor Erik82 » zo 10 feb 2019, 14:20

Het bedrag is afhankelijk van de staat van de machine en die weet je niet. Er staat ook helemaal niks bij over onderhoud en dat vind ik altijd verdacht. Hij kan er cosmetisch namelijk best als nieuw uitzien maar als er altijd water met veel kalk in is gedaan kan die alsnog in vrij slechte staat zijn. Dat is altijd maar een gok met een 2de-hands espressomachine als je niet weer waar je op moet letten.

Voor iets meer heb je een nieuwe Lelit Bianca en dat is in mijn ogen de betere keuze.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Hugo035
Berichten: 10
Lid geworden op: za 19 jan 2019, 22:47

Re: Prijs Tweedehands Rocket R58 V2

Berichtdoor Hugo035 » ma 11 feb 2019, 09:15

Heren,

Bedankt voor jullie snelle reactie.
Ik had zo'n +/-1500,- in gedachten voor een HX. Toen kwam er een Profitec 700 voor 1600,- op mp, maar ging helaas aan mijn neus voorbij. Vanuit dat oogpunt de opties bekeken voor een tweedehands Dual Boiler. Het budget schroeft op die manier steeds wat verder op en voor je het weet zit je 500,- boven beoogd budget ;)

Overigens is er eind 2017 een onderhoudsbeurt door Casa Barista uitgevoerd.
Lelit is absoluut een mooie machine, heeft mij opnieuw aan het denken gezet.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Prijs Tweedehands Rocket R58 V2

Berichtdoor bvds » ma 11 feb 2019, 13:14

Ik zou geloof ik niet zo snel een dergelijke dure en gecompliceerde machine op MP kopen.

En wat is er bij die beurt wel en niet gedaan?

Ik zou ook de Lelit kopen.

En heb je al eens naar de Profitec 300 gekeken?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Prijs Tweedehands Rocket R58 V2

Berichtdoor Erik82 » ma 11 feb 2019, 14:14

Dat een machine een beurt heeft gehad zegt over het algemeen weinig. Zo'n standaardbeurt stelt namelijk echt niks voor en houdt meestal alleen in het vervangen van de groepsring, waterfilter en goed backflushen van de machine. Dat zegt verder niks over de staat van de machine.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Prijs Tweedehands Rocket R58 V2

Berichtdoor bobbee » ma 11 feb 2019, 15:30

Ik koop veel 2e hands (behalve laatst de Lelit Bianca) en je moet gewoon logisch nadenken. Het risico incalculeren, als je zelf handig bent vallen de kosten bij het risico gedeeltelijk weg omdat je het dan zelf eventueel kunt oplossen.
Dus als de prijs zo hoog is dat je gaat twijfelen over de staat nadat je de machine hebt gezien, dan niet kopen of prijs omlaag laten bijstellen door verkoper.
Als je het wel vertrouwt dan kopen, als je niet genoeg kennis hebt dan niet aan 2e hands beginnen of gok durven nemen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Hugo035
Berichten: 10
Lid geworden op: za 19 jan 2019, 22:47

Re: Prijs Tweedehands Rocket R58 V2

Berichtdoor Hugo035 » wo 13 feb 2019, 08:42

Bedankt voor jullie reacties. Toch besloten om maar even door te sparen en in ieder geval deze rocket te laten schieten. Ik heb navraag gedaan voor de Lelit Bianca, maar deze is uitverkocht en begin maart waarschijnlijk weer leverbaar. Ook in Duitsland navraag gedaan, hier ook uitverkocht, maar de prijs ligt wel 150,- lager dan hier in NL. Hier enige ervaring wbt garantie en of dat risico te overzien is?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Prijs Tweedehands Rocket R58 V2

Berichtdoor fransg » wo 13 feb 2019, 09:24

deze is uitverkocht en begin maart waarschijnlijk weer leverbaar.
dat is dus alweer heel snel. Indien je tijdig op de wachtlijst gaat staan hoef je straks niet alsnog te wachten op de navolgende zending ;-)
Duitsland navraag gedaan, hier ook uitverkocht
Geen probleem aangezien je toch nog even door wil sparen...
maar de prijs ligt wel 150,- lager dan hier in NL. Hier enige ervaring wbt garantie en of dat risico te overzien is?
Garantie zul je naar ik aanneem ook bij de Duitse winkelier krijgen, vraag is alleen of je voor zoiets dan naar Duitsland wil rijden.

Op dit forum is een mooi uitgebreid filmpje gepost van (ik meen) een Engelsman die tot in detail uitlegt wat welk onderdeel in de machine doet, aan de hand van zijn 'rondleiding' in het complexe binnenwerk van de machine kun je zelf bepalen of je voldoende handig bent met gereedschap om eventuele kwesties op te lossen. Het ding is geen raketwetenschap maar men moet wel enige aanleg en ervaring hebben met dat werk, anders sta je raar te kijken en zou je achteraf misschien wensen dat je 'm toch maar bij de lokale dealer in Amstelveen had afgehaald.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Prijs Tweedehands Rocket R58 V2

Berichtdoor bvds » wo 13 feb 2019, 11:07

Ja ik zou de Bianca altijd bij Pti kopen in Amstelveen. Dan heb je in ieder geval perfecte after sales. En als die 150 e doorslaggevend zijn dan zou ik altijd vragen wat er mogelijk is zonder blin voor Duitsland te kiezen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron