Hoe Fausto verbeteren

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor Wijmaar » do 28 feb 2019, 13:36

Bij mij ook totaal geen sproeien, de hoeveelheid die er hier op het aanrecht belandt ligt er bij mij na een kilo nog niet.

Er is laatst een serie zonder clump crusher geleverd, heb jij er misschien ook zo eentje?

Heb je al geprobeerd om de PF houder wat hoger of lager te zetten?

Hoeveel gram koffie is dit? In wat voor bakje?

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor Pti » do 28 feb 2019, 14:51

Ik denk ook dat dit aan de positie van de filterdrager ligt, of de hoeveelheid koffie zoals Wijmaar ook zegt. Mijn Atom 75 doet dit ook niet, het is wel een wandelaar :lol:

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor Wijmaar » do 28 feb 2019, 14:53

het is wel een wandelaar :lol:
Hahah, inderdaad. Mijne viel laatst ineens uit, dus dacht dat hij kaduuk was... bleek met de aan / uit schakelaar tegen de muur gewandeld Afbeelding

Leuvenaar230
Berichten: 59
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 16:28

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor Leuvenaar230 » do 28 feb 2019, 17:09

Hallo,

Even alle vragen beantwoorden:
- Ja, ze hebben er een clump crusher in gestoken bij aankoop (omdat het een levering zonder was)
- Ik gebruik het la strade bakje van LM, 17gr in een LM PF
- Mijn bonen komen van een lokale branderij:Direct trade: Peru Patché (Catimor & Patché 16/17, Fully washed (22h) hoogte 1500-1650m)

De filterdrager heb ik in alle mogelijk posities geprobeerd, tevergeefs, geen beterschap.

Schudden met het PF lijkt me niet ad orde voor een molen in die prijsklasse (wat heeft het voor zin om een stille molen te kopen en dan te kloppen op de drager om gewoon koffie in het bakje te krijgen, I just don't get it... :x . Ik wil gewoon dat het werkt.)

Toch opnieuw aankloppen bij Van Pommeren lijkt me... :o
La Marzocco Linea Mini • Eureka Atom Specialty 75 molen • Bonen Koffie Onan (Leuven - België)

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor Pti » do 28 feb 2019, 17:12

Beetje schudden is vrij normaal hoor, zeker als je je filterbakje overdoseert. Vele van ons gebruiken zelfs een trechtertje...

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor Capulus » do 28 feb 2019, 17:14

Beetje schudden is vrij normaal hoor, zeker als je je filterbakje overdoseert. Vele van ons gebruiken zelfs een trechtertje...
Klopt, maar hij sproeit hier toch gewoon te ver naar voren?! Is dat niet aan te passen aan de uitloop?
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor Pti » do 28 feb 2019, 19:02

Het is vooral het laatste beetje dat hij eroverheen kwakt. Aan de uitloop kun je dacht ik niets stellen maar het lijkt wel alsof de filterdrager best ver naar voren over de vork schuift inderdaad!

Edit: nu ik nog een paar keer naar het filmpje kijk lijkt het wel alsof de maler vrij ver naar voren sproeit ja. Misschien zit de crusher er verkeerd in?

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor @3aan » vr 01 mar 2019, 09:15

Zo'n molen is eigenlijk een horeca machine met een flinke omzet, nu gebruik je hem niet als dusdanig en zal je eigenlijk een gram of 8 weg moeten malen, doe dat manueel in korte schokken, kieper dat beetje weg en maal dan je beoogde maling in 2 keer, tussentijds neem je eventueel de PF even uit en klop er zachtjes met je hand tegen, niks herrie dus.

Dat zou goed moeten gaan.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Hoe Fausto verbeteren

Berichtdoor Capulus » vr 01 mar 2019, 09:21

Zo'n molen is eigenlijk een horeca machine met een flinke omzet, nu gebruik je hem niet als dusdanig en zal je eigenlijk een gram of 8 weg moeten malen, doe dat manueel in korte schokken, kieper dat beetje weg en maal dan je beoogde maling in 2 keer, tussentijds neem je eventueel de PF even uit en klop er zachtjes met je hand tegen, niks herrie dus.

Dat zou goed moeten gaan. Afbeelding
Er is heus wel een aantal oplossingen te bedenken, maar ik blijf erbij dat een maler (ook voor in de horeca) in het midden van een portafilter moet kunnen malen. Dat-ie er dan wat overheen spuugt ala, maar dit ziet er niet correct uit iig (ervan uitgaande dat je portafilter niet een stek afwijkende maat heeft).
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.

Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...


Roaster: Huky500


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron