Dit komt aardig overeen met mijn ervaring met mijn uitgelijnde Giota + SSP MP burrs. Voor light roast erg goed. En inderdaad opvallend hoe goed espresso met filtermaling lukt. Dat is met de Niche geen succes. Voor filter vond ik de unimodale SSP burrs overigens niet echt beter dan mijn Comandante en Vario + steel burrs. Voor medium roast kon ik geen significant verschil meer proeven tussen de twee.Ik gebruik de unimodal SSP burrs en die heb ik gekozen om echt richting de lichter gebrande koffies te kunnen gaan, en dat kan ik ook. Sterker nog: ik zit nu filter geroosterde koffies voor espresso te gebruiken! Het wordt niet zuur, maar er is een zuurtje aanwezig
Aangezien ik doorgaans medium roast drink heb ik de Niche gehouden. Vooral ook omdat die erg fijn is qua handing, makkelijk af te stellen is en zo stabiel is. En ik vind bij espresso body en het visceuze mondgevoel belangrijk. Juist als contrast met een cleane brew.
Heb jij de unimodale multi purpose burrs of nog de oude brew burrs?
En net als Bobbee ben ik ook wel benieuwd naar de Niche mods. Afgezien van de flow disk kan ik me geen upgrades voorstellen. Behalve cosmetische dan.
Los daarvan, ik vind de Lagom een erg fraaie maler. Goed gebouwd en heel fluisterstil!