Kijk, een maand is nog te overzien! Ik hoop wel dat je je realiseert dat een beetje molen begint bij €300 hè? En voor €500 heb je een heel mooie molen, en dat loopt dan door tot over de €1000...En het is niet dat ik jullie adviezen niet wil aannemen, integendeel, maar toch ga ik eerst zo'n prachtig en mooi glimmend apparaat uitzoeken. Dat daaruit dan pas over een maandje of zo, als er een kekke molen naast staat, echt lekkere koffie uitkomt neem ik dan maar voor lief.
Ehh ....., ik geloof dat hier iemand niet helemaal heeft begrepen wat een HX is. Met een HX hoef je, in tegenstelling tot een single boiler (als de Domobar), juist niet de boiler temperatuur op-en-neer te laten gaan tussen stomen en zetten! Met een HX kan je juist heel makkelijk tegelijkertijd, of vlak achter elkaar koffie zetten en stomen, net als bij een Dubbele Boiler (DB). Deze laatsten zijn inderdaad nòg makkelijker, maar doordat veel dubbel moet worden uitgevoerd ook vaak wat duurder.Ik zelf tap zo'n 150 espresso's per week en heb bewust niet gekozen voor een HX omdat ik niet iedere keer de temp omlaag wil brengen.
Dus als je vaker melk wil stomen zou ik een single boiler laten staan en gaan voor een HX of DB. Vertel ons daarom nog even of je alleen maar espresso drinkt of toch ook wel melk-drankjes als cappuccino, macchiato of lungo. Oh ja: en ben je ook in voor 2-de hands?