Re: Welke lever laat ik leveren

11
bobbee schreef: do 23 apr 2020, 12:11 Dan vind ik dat ik mijn mening ook mag geven. Nee. Niet mee eens. Pavoni is beter en veelzijdiger. Maar wel een langere learning curve. Gevoel met de machine moet je ontwikkelen

Stomen wel. Dat doet de ponte vecchio krachtiger maar ook dat is even oefenen en leren. Dan is dat geen probleem met de pavoni.
Volgens mij is dat de essentie van een forum :mrgreen:

12
Toch veranderen de europiccola en de export een beetje in speelgoed wanneer je er een strega naast zet. Al die mods zijn niet verplicht hoor, want zo uit de doos kun je ook zonder upgraditus gewoon prima espresso mee maken.

En het werkt een stuk indrukwekkender op de visite :mrgreen:

13
Pti schreef: do 23 apr 2020, 15:02 Toch veranderen de europiccola en de export een beetje in speelgoed wanneer je er een strega naast zet. Al die mods zijn niet verplicht hoor, want zo uit de doos kun je ook zonder upgraditus gewoon prima espresso mee maken.

En het werkt een stuk indrukwekkender op de visite :mrgreen:
Indruk maken op de buren heeft me een tiental jaren veel geld gekost aan auto's.
Ben daar mee gestopt . Beter voor de beurs. :mrgreen:

14
cremalover schreef: do 23 apr 2020, 16:27 Indruk maken op de buren heeft me een tiental jaren veel geld gekost aan auto's.
Indruk maken op de buurman is sowieso een 'loser's game' en indruk maken op de buurvrouw is eenvoudig door naar haar te luisteren, door zelf niet veel te praten en al helemaal niet over auto's.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

15
fransg schreef:
cremalover schreef: do 23 apr 2020, 16:27 Indruk maken op de buren heeft me een tiental jaren veel geld gekost aan auto's.
Indruk maken op de buurman is sowieso een 'loser's game' en indruk maken op de buurvrouw is eenvoudig door naar haar te luisteren, door zelf niet veel te praten en al helemaal niet over auto's.
Precies Frans en dat hangend aan je Strega, al op scheppende dat haar man maar een klein Pavoni'tje heeft.

Uit angst voor de buurman dan toch misschien een Strega?

17
Keyser schreef: do 23 apr 2020, 17:48Precies Frans en dat hangend aan je Strega, al op scheppende dat haar man maar een klein Pavoni'tje heeft.

Uit angst voor de buurman dan toch misschien een Strega?
Mijn advies zou zijn, even in de gaten houden wanneer de buurman, knettergek van het huisarrest, zijn racefiets pakt en in wielrentenue met bidon en dubbel lunchpakket voor enige uren het pand verlaat. Dan de buurvrouw appen of ze een cappuccino thuis bezorgd wil krijgen. De rest loopt dan allemaal heel vlot, je moet die regie overlaten aan haar. En vooral niet over espressomachines beginnen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

18
fransg schreef: do 23 apr 2020, 17:26
Indruk maken op de buurman is sowieso een 'loser's game' en indruk maken op de buurvrouw is eenvoudig door naar havan 10 jaar oud.
ar te luisteren, door zelf niet veel te praten en al helemaal niet over auto's.
Het was natuurlijk ook allemaal niet zo dramatisch he.
De eerste auto was een Lada 1200 .Kostte 9000 gulden nieuw. Chick magnet pur sang. :(
En wat tweedehands spul van 10 jaar oud. :mrgreen:

19
Hoewel ik erg fan ben en blijf van de Ponte vind ik de Pavoni wel veelzijdiger. Je kan gewoon wat makkelijker de preinfusie en druk veranderen. En ook net wat meer volume produceren. Ook net wat meer clarity.

Qua stoomkracht wint de Ponte. En de consistentie is top. De Ponte is kampioen in zachte romige ristretto's.

Ze zijn gewoon allemaal leuk. Doe mij maar kleine levers. Een Strega is niet mijn ding ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs