Re: De

12
Marcje schreef: za 16 mei 2020, 08:18
cremalover schreef: za 16 mei 2020, 08:05
Ik heb 2 Creminas en een Pavoni naast mijn Pompei gehad.
Wat mij betreft was daar geen voordeel mee te behalen.

En voordeel wat tussen de oren zit is ook een voordeel 8-)
Zeker.
Had het er vanmorgen toevallig over.
De set waarmee ik volledig happy zou zijn had ik beperkte ruimte/budget.
Dat was een handmaler a la Kinu 47.
Dan een Bialetti.
En een Pavoni of Export.
Betere koffie ga je denk ik niet krijgen.

Re: De "Strega-man"

13
De Stregaman is de man die langs de lijn op de bank de repeterende wedstrijd beschouwd van het hevel team. Tegen dovemansoren praat hij zijn team bij over de mogelijkheden die er liggen voor de volgende partij.
Ze nemen hem niet serieus, want net als zijn beter betaalde collega 'Profitec Pro 800' heeft hij gewicht in zijn schoenen. Via een vreemde kronkel zou dit volgens zijn collega's iets zeggen over hun kwaliteit espresso-shots op goal. Waarom zal het anders relevant zijn? Met behuizing knal je geen espresso toch? Scoren en daarmee winnen is toch de doelstelling?

In 1901 diende de voorouder van de Strega-man het patent in van de voorloper van deze sport. De hevel-man zijn voorouder ontwikkelde in 1938 de machine met stok, welke techniek ze hedendaags vanwege hun gepreserveerde-"innovatieve" houding nog steeds gebruiken. De innovatie van 82 jaar geleden wordt als van gisteren beleefd en daarmee verwijten ze de Strega man, die iets meer dan een decennium geleden zijn intrede maakte, een gebrek aan vernieuwingslust.
De Strega tuimelt voorover van verbazing van de onbegrijpelijkheid van dit schouwspel.

Herpakt, maar voorovergebogen loopt hij naar huis en al passerend wordt zijn aandacht gewekt door grijze glanzende lokken en de geur van verse espresso. De zelfverzekerd blik van de Londinium man raakt niet zijn blik, maar schiet langs hem heen richting zijn vriendin. Ver van gehoor afstand zegt zij "Zag je die man zitten? Even dacht ik jou te herkennen. Tot ik zag hoe opgedoft hij was met zijn houten details, verfijnd geschreven naam op zijn voorkant en volhangend met draden en apparatuur. Het kwam op mij over alsof hij jou heeft gezien op het speelveld. Jou daarna heeft gekopieerd en toen vanuit het excuus van innovatie er een hoop poespas omheen heeft gehangen om van betekenis te zijn en zijn loonprijs te kunnen verantwoorden.
Ik ben zo benieuwd naar wie hij in essentie is wanneer al die kwetsbare electronica het opgeeft...".
De Strega-man knikt herkenbaar en vraagt aan zijn vriendin "Was dit niet toevallig die man die jou laatst een machine kwam brengen?". Zwijgend lopen ze verder.

Voor het slapen gaan laat de Strega man alles nog eens de revue passeren en denkt tevreden: Ach, in 1901 waren ze er ook nog niet klaar voor en moet je 119 jaar later kijken. Wanneer die ontwikkeling 119 jaar nodig had, hoe kan ik dan van hen verwachten dat ze dit in een decennium accepteren. De hevel sport heeft met zijn 83 jaar minder de tijd gehad en de trots van hun ontdekking van toen is te pijnlijk om los te laten.
De Londinium man is er dan misschien met mijn vriendin vandoor, maar over een paar jaar lanceer ik de volgende innovatie zonder al die kwetsbare electronische poespas.
Gelukkig heb ik voldoende gewicht in mijn schoenen door mijzelf te blijven en vind ik wel een zelfverzekerde nieuwe vriendin. Zag ik laatst niet de buurvrouw Pavoni voorbij komen op Tinder?

Voor de ogen te sluiten heeft hij vrede met alle negativiteit. Hij besluit hier afstand van te nemen en knipt hiervoor zijn tweede veer door. Om vervolgens met opgeheven hoofd in slaap te vallen.

14
Snif, wat een poëzie op deze ochtend....
Het ontroert me! :o

Zo, nu eerst een espresso, gemalen met de Kinu, gemaakt met de Bialetti.
Nou nee, toch maar de La Pavoni, dit keer. :lol: :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

16
Jongens.. het brengt nogal wat teweeg de opmerking ..
Laten we eerlijk zijn. Wie wil er nou niet een lelijke heks op het aanrecht met bepoking (mooi woord) omhoog :lol:
Kinu Phoenix / Isomac Zaffiro

17
diems01 schreef: za 16 mei 2020, 14:04 Laten we eerlijk zijn. Wie wil er nou niet een lelijke heks op het aanrecht met bepoking (mooi woord) omhoog :lol:
Lelijk zou ik haar zeker niet noemen. Strak in het lijf, een flinke derrière waarvan je weet dat die nep is maar het ligt wel lekker stabiel in de hand, een pronte voorzijde waarmee je bij het bezoek kunt pronken én een goed en vertrouwd in de hand liggende tampeloeres waarmee je naar believen een flinke stoot cafeïne kunt lozen.

Natuurlijk kun je ook méér en béter willen, later, maar het is een begin.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: De "Strega-man"

18
Over de londinium waren ook personen die zeiden dat ze hem raar laag en lelijk vonden. Snap ik niet.
Maar dat terzijde, een contra gewicht achterin onder het reservoir bij de strega of een laag en diep model, het is beide een oplossing om hem niet te laten kantelen, toch?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

19
bobbee schreef: za 16 mei 2020, 16:33 Over de londinium waren ook personen die zeiden dat ze hem raar laag en lelijk vonden. Snap ik niet.
Maar dat terzijde, een contra gewicht achterin onder het reservoir bij de strega of een laag en diep model, het is beide een oplossing om hem niet te laten kantelen, toch?
Ja precies, maar, het is net zoals met sportcommentatoren, als die beginnen met "beide teams hadden hun sterke kant en nu heeft team A toevallig weer eens gewonnen" dan wordt het een heel kort programma. Dus moeten ze eindeloos ruzie maken over die ene pass die eiglek niet kon, en dat die ene buiten zijn spel stond, terwijl de keeper nooit zo ver uiteen had mogen lopen enzovoorts.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

20
LS.,
Je moet ook rekening houden met evolutie.
Een Nespresso-man wordt een Pavoni-man, vervolgens een Strega-man en eindigt als Londinium-man....om in zeldzame gevallen daarna toch weer een Nespresso-man te worden.
Ik teken ervoor!
Cheers, TY

ps. de Strega-man: hunkert naar vintage en authenticiteit, maar wil niet inboeten op moderne techniek en vrijheidsgraden. Ik ben eigenlijk nog meer benieuwd naar het profiel van de partner van "de Strega-man".....iemand?

ps2. dat extra gewicht achter in de Strega om kantelen te voorkomen....is dat grapje of serieus?
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk