Re: Siemens EQ7 overleden; welk apparaat nu?

12
wim63 schreef: wo 20 mei 2020, 20:43 Hoi
Wij hebben goede ervaring met leico.nl
Deze zit in Drenthe en verkoopt nieuw maar ook gereviseerde jura machines.
Wij hebben nu een impressa c60 daar gekocht en tot nu tot volle tevredenheid.
Afhankelijk van wat de machine kost geeft hij ook garantie van 3 maand tot een jaar op gereviseerde machines.
Ik zou zeggen kijk eens op zijn site www.leico.nl
Je kan de machines ook bekijken en testen in de winkel.
Groet Wim
thanks Wim ga er even naar kijken.

13
ik twijfel nu tussen de Ena 8 en de E8.. los van de prijs kan ik heel slecht vinden wat er nu exact anders is los van uiterlijkheden en koffie varianten die je ermee kunt zetten..

Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar de E8, waarom kan ik niet zo goed aangeven. Ik vind de waterkan van de Ena niet zo fraai?

15
je mag altijd antwoorden, al ben je uiteraard niet geheel objectief. Gelukkig was ik er al uit dat het een Jura moet worden :-)

Was vandaag bij Kaldi in Groningen en daar stonden ze.. er waren wat mensen in de winkel en dan is het lastig gezien de 1.5 meter afstand ;-). De E8 qua functionaliteit lijkt mij deze het beste te passen bij wat we zoeken. Het gebruiksgemak lijkt mij net wat meer dan bij de Ena. en ik vind de machine mooier.

Dus .. het gaat de E8 worden :-) DArk Innox

17
De koffie pucks komen zeiknat in bakje. Hij spoelt niet altijd door, soms wel soms niet (alle slangen zijn nagelopen
De maalgraad is niet meer in te stellen
Hij maalt sowieso niet goed meer..

Mijn man is een techneut hij heeft hem helemaal uit elkaar gehaald en werkelijk alles bekeken schoongemaakt en waar mogelijk vervangen, maar hij doet niet meer wat ie moet doen. Youtube erbij maar het wil niet meer. Intussen staat er nu een Jura :-)
De Siemens staat nu voorlopig in garage en als man weer meer tijd heeft gaat hij er weer mee aan de slag, want het stoort hem inmens dat ie niet meer doet wat ie moet doen..