Re: E8 touch, lekkere koffie ? nee :-(

14
Ik heb zelf geen volautomaat, maar sinds kort een Bezzera Strega. Deze zet op andere wijze koffie dan mijn vorige E61. Bonen die in de E61 lekker waren, krijg ik er in de Bezzera niet lekker uit. Ik heb daarom het idee dat sommige bonen en machines niet matchen, althans niet met persoonlijke smaak.

Mijn vraag daarom is: heb je ook van een andere leverancier geprobeerd? Of een totaal andere soort boon (smaak tonen)?

Ook lees ik dat je verschillende standen van de maalgraad hebt geprobeerd en dat het resultaat ligt tussen te bitter en te zuur.
Zijn de stappen tussen die standen zo groot dat je niet in het midden uitkomt? Bijvoorbeeld stap 2 te zuur en stap 3 te bitter?

Re: E8 touch, lekkere koffie ? nee :-(

15
het kan zeker aan de bonen liggen hoor.. Ik heb nu verschillende van fascino geprobeerd en een walkuli.

Ik kan ook eens een zak segafredo halen of Illy, die had ik in mijn vorige machine. Gewoon de creme uitvoering zeg maar..

De bonen van Fascino die ik bij gelegenheden gebruikte in mijn Siemens die zijn er niet meer.

Ik ga eens " simpele "bonen kopen..Misschien verwacht ik te veel van de smaak en ligt het meer aan de bonen.. :oops: