Wat was toen je receptKeyser schreef:Ik herinner mij de Yellow Bourbon ook niet als enorm zuur.
Op dit moment neig ik steeds meer naar minder fruitige koffie. Wanneer er een citrusvrucht tussen de smaaktonen staat, durf ik het bijna niet meer te bestellen.
Aan de andere kant wil ik de verantwoordelijkheid niet van mij afschuiven. Mijn laatste kilo bonen lukte mij ook niet om onder de knie te krijgen. Resultaat was azijn. Alleen had ik hem eergisteren onder de knie. Toen was het een zacht zuurtje. Bij die mooie shot is het dan ook gebleven
Ik heb nu een Manhattan Erasmus.
Een natural blend Brazil Panama. Toen ik de zak opende vond ik met mooi donker medium gebrand. Geur was direct wat ik ban natural verwacht. Lekker die bessen geur. Smaak notities waren dan ook. Candied pecan. Plum jam en creamy.
Natuurlijk weer drama, tot ik hem bijna als Turkish had gemalen zo fijn.
Uiteindelijk was ik het zat. Gooide ik hem grover en heb ik op 16 gram 80 gram er uit gehaald in 30 sec op 98 graden. En wat nu. Qua structuur niet echt espresso meer. Maar smaken waren goed. Proefde echt die jam achtige zuurtje welke lekker was. Creamy als smaak. Romige basis licht fijn zuurtje.
Maar dat moet dan toch ook met minder yield te krijgen zijn ?
Sent from my iPhone using Tapatalk