De groepsring eruit was een zware klus, het ding was kneiterhard en weigerde elke medewerking, bij poging 78 of iets dergelijks eindelijk eruit gekregen, het rubber was op diverse plekken aangetast, wat dan weer verklaard waarom er water langs het portafilter kwam.
Is het belangrijk hoe je de nieuwe ring plaatst? Is er iets waar ik op moet letten?
O ja, er kwam een bijna volledig vergane papieren ring onder uit, ik heb het vermoeden dat het een en ander er al (ahum) geruime tijd in zat.
Ik heb zo goed en kwaad als dat ging alle bagger uit de rand naast de groepskop geborsteld, het apparaat weer rechtop gezet en een paar schouderklopjes gegeven, kwam best veel zwarte meuk uit.
Nog een keer met de borstel er doorheen geragt en het zou nu redelijk schoon moeten wezen.
Ik wacht nog even met het plaatsen van de nieuwe ring, in de hoop dat iemand kan vertellen of het wel of niet iets uitmaakt welke kant je naar beneden inzet.
Wat betreft mijn portafilter, de binnenkant is messing? Ik was van de Gaggia verchroomd gewend, de buitenkant is verchroomd maar ziet er heel mottig uit, her en der hebben stukken chroom losgelaten, kan dat kwaad?
Heeft er iemand een portafilter extra liggen voor dit beest in betere staat?
PM mij aub indien dat zo is, ik vertrouw dit mottige ding niet zo heel erg meer..