Re: GEVRAAGD: goede tweedehands halfautomaat voor enthousiaste beginner

11
bobbee schreef: wo 01 sep 2021, 07:42 Ik zou even rustig aan doen en nu niet meteen gaan kopen.
We kunnen je helpen met het vinden van leuke spullen.

Je hebt ook helemaal gelijk. Dat vind ik wel wat lastig; nu helemaal geen apparaat is echt even 'afkicken' ;) Snelfilterkoffie drinken is weer even wennen.
Ik ben blij dat ik inmiddels een mooie maler heb (de Macap M4 dus).
Mijn budget staat nog een espressoapparaat toe van 225 euro (misschien max 250). Ik sta open voor tips over leuke spullen!

12
Zou mooi zijn als je een tweedehands La Pavoni kon vinden voor die prijs, maar vandaag de dag, anders dan ongeveer 7 jaar geleden, denken veel eigenaren van oude Pavoni wrakken dat ze goud waard zijn... Is o.a. de schuld van onszelf op dit forum omdat er zoveel enthousiasme is over die apparaatjes. Wanneer je er een vindt op Marktplaats bijvoorbeeld, is het wel goed ook wat budget over te hebben om het geheel weer in perfect werkende staat te krijgen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

13
fransg schreef: wo 01 sep 2021, 08:57 Zou mooi zijn als je een tweedehands La Pavoni kon vinden voor die prijs, maar vandaag de dag, anders dan ongeveer 7 jaar geleden, denken veel eigenaren van oude Pavoni wrakken dat ze goud waard zijn... Is o.a. de schuld van onszelf op dit forum omdat er zoveel enthousiasme is over die apparaatjes. Wanneer je er een vindt op Marktplaats bijvoorbeeld, is het wel goed ook wat budget over te hebben om het geheel weer in perfect werkende staat te krijgen.

Bedoel je dan die mooie met zo'n hefboom? Die ziet er goed uit ja, en ik lees er goeds over. Zit daar wel een stoompijpje op?

15
fransg schreef: wo 01 sep 2021, 12:26
Danielle_D schreef: wo 01 sep 2021, 12:17 Zit daar wel een stoompijpje op?
Ja kunt er zelfs een stoomfluit op zetten:

https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... istle.html

Haha, ik hoor het al, de mogelijkheden zijn eindeloos ;) En dat maakt het als beginneling die relatief snel een machine zoekt ook juist zo lastig! Ik vind persoonlijk wel een apparaat dat qua looks lijkt op de Rancilio Sylvia net wat mooier. En ook daarbij is onder de motorkap natuurlijk weer zo veel mogelijk. Lastig hoor! Gelukkig zijn er op dit forum veel mensen die hier al véél langer interesse voor en ervaring mee hebben. Heel leuk. Ik laat me graag door jullie adviseren! Dan kom ik er wel ;)

17
Danielle_D schreef: wo 01 sep 2021, 08:53
bobbee schreef: wo 01 sep 2021, 07:42 Ik zou even rustig aan doen en nu niet meteen gaan kopen.
We kunnen je helpen met het vinden van leuke spullen.

Je hebt ook helemaal gelijk. Dat vind ik wel wat lastig; nu helemaal geen apparaat is echt even 'afkicken' ;) Snelfilterkoffie drinken is weer even wennen.
Ik ben blij dat ik inmiddels een mooie maler heb (de Macap M4 dus).
Mijn budget staat nog een espressoapparaat toe van 225 euro (misschien max 250). Ik sta open voor tips over leuke spullen!

Frans tipte je m.b.t. een Aeropress (€30 ofzo)
Een goedkoop apparaatje met een eenvoudige workflow en de uitkomst lijkt verdraaid veel op espresso.
Je kunt er geen melk mee opschuimen, maar een hand opschuimertje kost ook niet veel.

En dan kun je sparen voor een het apparaat van je voorkeur, maar toch genieten van heerlijke koffie.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

18
Ik wilde rustig de tijd nemen, maar als je je verdiept (je erop stort zoals ik dat dan meteen doe ;) ) én je hebt goede 'hulplijnen' zoals jullie van dit forum kan het ook snel gaan. Ik heb een gereviseerde Rancilio Silvia V3 gekocht via een volgens mij goed adresje op MP. En met de Macap M4 maler van doubleb erbij ben ik volgens mij heel goed voorzien. Ik heb er in ieder geval zin in om na het weekend m'n eerste stappen te gaan zetten! Ongetwijfeld ben ik de komende tijd hier te vinden om advies te vragen of ervaringen te delen. Voor nu: heel erg bedankt!