Ik heb dit machientje nu een week in gebruik. Ben (to be honest) beetje van mijn geloof gevallen dat de grote hendelmachines de heilige graal zijn...True, de LaCremina is niet je beste vriendin als je het huis vol hebt zitten en de machine hard moet werken. Het zetgroepje gaat dat gewoon (thermisch) niet houden en met actief terugkoelen (met een koude filterdrager) ga je de wedstrijd niet winnen.
Maar....als je maar een paar espresso's/cappu's per dag gebruikt (zoals wij), dan heb je een wel een erg mooi machientje dat doet waarvoor het besteld is. Ik vind vooral de snelle opwarmtijd een grote plus. Het actief doorpompen van heet water om de zetgroep op temperatuur te krijgen, gewoon ingenieus. Shotvolume niks mis mee, 36 gram. Stomen? no problem...

De maling en distributie van koffie zijn wel aandachtspunten. Kleine foutjes worden meteen heel erg uitvergroot (channeling), wat dat betreft zijn de grote hendelmachines écht veel vergevingsgezinder.
De critici zullen uiteraard zeggen dat LaCremina een overgewaarde -anders behuisde- Pavoni is. En ze hebben gewoon gelijk...

Toch zijn de "looks" van deze kleine krachtpatser onverslaanbaar.
Eens kijken hoe ik er over een half jaar over denk. Niks zo veranderlijks als de (espresso-drinkende) mensch.
Cheers, TY