ArjenT5R schreef: ma 06 dec 2021, 20:39
Deze heb ik, de schroefdraad van de thermokoppel slaat nergens op, heb gewoon een voeler in een gaatje in de boiler gestoken.
Je kan eventueel ook een thermokoppel met m3 of m4 schroefdraad er bij aanschaffen zodat je echt de thermostaat kunt vervangen.
Zeker tof! Zie het mezelf alleen niet doen, ben er niet technisch genoeg voor tenzij het echt plug en play is en ik weet wat ik moet doen. Zou nu al twijfels hebben over die thermokoppel of dat allemaal goed gaat
manduca schreef: ma 06 dec 2021, 19:50
En misschien kan het ook geen kwaad om je koffiethermostaat te vervangen. Kost een tientje. Ik kan me geen stoom herinneren in ieder geval in de koffie stand. Al heb ik alleen maar ervaring met V1's.
Heb de machine even open gehad, het is wel de 100graden variant (bruine met rode stip ipv de oude blauwe). Kan een thermostaat ook slecht werken? Of is het een onderdeel dat stuk of goed is?
Verder gaf dit filmpje me ook veel inzicht in wat ik mogelijk verkeerd doe. Denk dat het snelle flushen (te weinig tijd ertussen om de temp te laten stabiliseren) veels te snel die temperatuur omlaag breng en ik daardoor heb dat de thermostaat snel aanslaat bij mij:
Wat betreft de stoom, zie ook hier op 2.17, situatie bij mij is vergelijkbaar
[youtube]
http://youtu.be/MX_V2Fr4yd8[/youtube]
Anyway, denk zelf dat het goed is om iets langer te wachten tussen de flushes, maar vooral bij dezelfde methodiek te blijven vanaf dat moment en weer te focussen op andere onderdelen