Re: Superkop bij Casabarista Den Haag

15
Het shot ziet er optisch erg goed uit.Mooie 25 sec extractie.
Ik weet niet hoe het smaakt.
Maar wat een handelingen. :roll:
Een dikke 3 minuten voor een espressootje.
Ik zal dat nooit begrijpen.Maar dat is een keuze.
Of dat pompen slecht is?

Ik doe wel eens een Fellini op levers en heb nooit problemen ervaren.

Het zou toch wat zijn als het shot echt lekker was. :)
Dan hebben ze goud in handen als het ding wat goedkoper wordt.
Ik zie hem al bij Blokker naast Senseo liggen. Voor 199 euro of zo.

16
Het leuke is natuurlijk dat je ook zo een prima espresso kan maken. Dat geloof ik onmiddellijk. Of het water uit de waterkoker altijd precies op de juiste temperatuur zal zijn is een vraag. Consistancy = zero. Who cares? En verder is het inderdaad nogal een langdurig proces.

Zelf heb ik een partner die in het geheel geen koffie drinkt, maar die verder geen problemen heeft met een espressoapparaat en een beest van een maler in de keuken. Maar van de troep bij het malen en de spetters op de muur uit het filmpje zou ze toch behoorlijk radeloos/verontwaardigd/niet begrijpend/you say it - worden, en terecht.

En zelf hou ik er ook wel van dat de techniek ons ondersteunt en het niet lastiger maakt. Een simpele machine zou een en ander simpeler moeten maken en niet omslachtiger. Eigenlijk is dit dus een demonstratie wat een goede espressomachine kan!

Dus ja, volgens mij moeten de heren van Superkop toch even terug naar de tekentafel, of natuurlijk een beter filmpje maken (en dan maar hopen dat dat thuis reproduceerbaar is).

17
Jullie zijn gewoon verwend. :lol:

Ik ben nu weer aan het rommelen met de Bialetti Moka Express, m’n dochter had van Sicilië koffie meegenomen met Moka maling.
En de LPP is niet veel sneller hoor, helemaal niet als je opwarmen erbij rekent.
Hoe meer handmatig, hoe meer tijd je nodig hebt….
Het prutsen is ook leuk, toch!

Maar met een koude pf wordt het al snel een zuur bakje, lijkt me.
En hoe hou je de zuiger schoon? :idea:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

18
GuidovW schreef: vr 06 mei 2022, 04:35 Jullie zijn gewoon verwend. :lol:

Ik ben nu weer aan het rommelen met de Bialetti Moka Express, m’n dochter had van Sicilië koffie meegenomen met Moka maling.
En de LPP is niet veel sneller hoor, helemaal niet als je opwarmen erbij rekent.
Hoe meer handmatig, hoe meer tijd je nodig hebt….
Het prutsen is ook leuk, toch!

Maar met een koude pf wordt het al snel een zuur bakje, lijkt me.
En hoe hou je de zuiger schoon? :idea:
Nee hoor.
https://youtu.be/f5xLB58Z-l8
Hij is nog warm.Mijn eerste koffie elke morgen.Verheug ik me net zo veel op als een op espresso.

20
cremalover schreef: do 05 mei 2022, 16:45 Een dikke 3 minuten voor een espressootje.
Ik zal dat nooit begrijpen.Maar dat is een keuze.
Haha als je t malen eraf haalt etc (wat je standaard normaal ook moet) valt t allemaal wel mee! Of er een beetje lekkere koffie uit komt is een 2e maar ziet er wel grappig uit!

Voor mij is t zeker een mooie optie die je ook op vakantie mee zou kunnen nemen. Maar dan idd voor een flink lagere prijs. Kortom er zou potentie in zitten maar dan moeten de kosten omlaag…en dat in deze markt 😅
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart