Re: Acaia Orbit single dose maler

11
Deze molen vandaag binnen gekregen en eerste indruk is toch wel heel goed. Mooi fluffy maalsel.

SD mode als je de tijd hebt of al van te voren afgewogen, GBW indien je meerdere shots achter elkaar moet maken. Eigenlijk best of both worlds. Mogelijk komt er nog een hoppertje vanuit Acaia, of een aftermarket hopper voor nog meer gemak in GBW modus als je dat wilt.

Nee je hoeft niet de app te gebruiken. Zonder App werkt het “gewoon” als elke andere molen.
App is vrij uitgebreid. Je ziet zelfs hoeveel watt hij heeft gebruikt tijdens je laatste sessie. Nu dus naast koffie machine ook maal profiling. Tja het is dat het kan 🤔

Ion beam komt later deze week binnen.

Molen is volgens mij build bij Weber en ziet er mooi en degelijk uit.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door fuel op di 11 jul 2023, 07:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Slayer Single, Weber Key MK2, Lagom 01, P64 & Casa 65/48

14
Echt een mini EG1. Fraaie maler qua proporties. Fijn ook dat de 1e indruk goed is. Have fun!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

15
fuel schreef:GBW indien je meerdere shots achter elkaar moet maken. Eigenlijk best of both worlds. Mogelijk komt er nog een hoppertje vanuit Acaia, of een aftermarket hopper voor nog meer gemak in GBW modus als je dat wilt.
Heb je GBW al geprobeerd? Ben benieuwd!
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

16
Tekork schreef: di 18 jul 2023, 17:17
fuel schreef:GBW indien je meerdere shots achter elkaar moet maken. Eigenlijk best of both worlds. Mogelijk komt er nog een hoppertje vanuit Acaia, of een aftermarket hopper voor nog meer gemak in GBW modus als je dat wilt.
Heb je GBW al geprobeerd? Ben benieuwd!
Ja dat werkt goed maar ruimte is dan wel erg beperkt.

Met beam, zonder beam

Afbeelding

Afbeelding

18
bvds schreef: za 22 jul 2023, 20:49 groot verschil zeg. heb je geen RDT meer nodig ;)
Klopt alleen voor Single dose niet echt van meerwaarde want je moet de Beam ook aanzetten want een handeling is :D
Maar indien niet voor SD dan zeker handig en werkt goed.
Gezien ik alleen SD heb doe ik hem waarschijnlijk weer weg maar werkt dus wel echt goed.

19
fuel schreef: ma 24 jul 2023, 09:51
bvds schreef: za 22 jul 2023, 20:49 groot verschil zeg. heb je geen RDT meer nodig ;)
Klopt alleen voor Single dose niet echt van meerwaarde want je moet de Beam ook aanzetten want een handeling is :D
Maar indien niet voor SD dan zeker handig en werkt goed.
Gezien ik alleen SD heb doe ik hem waarschijnlijk weer weg maar werkt dus wel echt goed.
Nooit spijt van een van die wondermooie machines die je weer hebt weggedaan?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino