Re: Water toe- en afvoer espressomachine

11
ErikW schreef: wo 04 mei 2022, 20:31 Mss ook perslucht of syteemafzuiging?
...
Dat is echt een goed idee idd, ik ga er eens ff naar kijken. Ik check soms wel eens van die video's van houtbewerkers op youtube, daar hebben ze ook altijd van dat soort afzuigsystemen in de workshop. Wellicht kan ik een kleinere vorm daarvan maken.
Joeyvn schreef: Vooraf wat doorvoeren in je blad maken. Dat voorkomt achteraf boren en kloten. Dan kun je met je stroom en water allemaal onder het blad aansluiten.
Het idee is dat water toe- en afvoer boven het blad komt, waardoor je gaten in het blad kunt vermijden. Stroom komt ook boven het blad en precies wat Pti zegt, een groter blok van 4.
Flair 58+ (Bookoo EM Kit) // Mazzer Philos

13
Pas wel op met je afvoer boven het blad.
Alles moet onder afschot liggen.
Ook de afvoerslang van de verzamelafvoer van je machine heeft een bepaalde buigradius. Een doorvoer door het blad onder een hoek is ideaal.

Als je geen centrale ontharder hebt, maar watertoevoer boven je blad, kun je een Brita/BWT systeempje achter je machine zetten.

14
Top, bedankt voor de input. Dan komen er gewoon wat gaten in het werkblad, als dat beter is. Overigens is het ontwerp gewijzigd want de vaatwasser komt ook tegen de andere muur aan, dus dan moet er sowieso water toe- en afvoer komen. Maar dan laat ik direct meerdere leidingen aanleggen.

15
Ik heb de doorvoer niet door het blad laten maken, maar heb twee 40mm PVC buisjes+45gr bochtjes in de muur laten maken. Door de ene komt de aanvoer naar boven, door de andere kan de afvoerslang. Dan zitten er zeg maar 2 gaten boven het werkblad, en 2 eronder. Onder het blad zit een water ontharder. Werkt prima.
dus...

17
Laatste stand van zaken, de keuken heb ik inmiddels in elkaar gezet. De apparatuur moet nog wel aangesloten worden, evenals het werkblad waar we nu op aan het wachten zijn. Boven op de kast van de foto komt de setup, en ernaast vaatwasser, vandaar afvoer en toevoer. Heb al een y-stuk gehaald voor de toevoer zodat ik ook de Profitec kan aansluiten. Moet alleen nog een sifon regelen voor de afvoer van de vaatwasser.

20
Toch nog maar een vraagje waar ik mee zit: ik wil de afvoer van de Profitec gewoon gebruiken aangezien er toch een afvoerleiding is. Dus ik ben benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan. Mijn idee is dus om zo'n soortgelijke sifon te gebruiken zoals op afbeelding is weergegeven. De vaatwasser is dan gemakkelijk aan te sluiten op dat smallere deel (ik weet dat dat tuutje eigenlijk omhoog hoort te staan, that's what she said). Maar kan ik dan afvoer van de machine aan de bovenkant aansluiten? Waarschijnlijk is dat buisje er ook veel te smal voor. Of denk ik dan te makkelijk? Waarschijnlijk is het vrij simpel allemaal maar wil wel zeker weten dat het goed gaat.
Bijlagen