Re: The Force verzamelt maalsel?

13
Ik had de decent tamper, maar ook die had dezelfde problemen idd. Het lijkt toch wel iets algemeens te zijn, dat er een laag koffie zich blijft ophopen. Ik heb het zelf overigens nooit als probleem ervaren, had niet de indruk dat het schadelijk was voor het tampen zelf.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk

Flair 58+ (Bookoo EM Kit) // Mazzer Philos

14
Bij de FT krijg je een klap van energie die de koffie indrukt. Twee schijfjes die van elkaar komen en door de loskomende energie komt er een minieme hoeveelheid koffie tussen. Bij de OCD blijft er ook een minieme hoeveelheid koffie aan de onderkant zitten. Ik denk door statische elektrikkerie. Te verwaarlozen allemaal en nmm geen gevolg voor smaak espresso en valt helemaal in het niet voor de consistentie die je ervoor terugkrijgt.

16
Grazie.
Blijkbaar een redelijk normaal verschijnsel. Het is niet steeds zoveel als op mijn foto.
Nu ik het weet, veeg ik het af en toe even weg. Of met het handige Niche kwastje.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

17
B70 - (BORDER Ø 70 mm) E61 & compatible groups like FAEMA, VIBIEMME, WEGA, BEZZERA, BFC, BIANCHI, BRASILIA, D.I.D. L’ORCHESTRALE, ECM, EXPOBAR, FIORENZATO, GRIMAC, IBERITAL, LA NUOVA ERA, LA SCALA, QUALITY ESPRESSO, ROCKET, ROYAL FIRST, SAN REMO, SV - SAB, VFA. MARZOCCO, SYNESSO, SLAYER, KEES VAN DER WESTEN, NUOVA SIMONELLI, VICTORIA ARDUINO, MAVAM, QUICK MILL, PROFITEC, BREVILLE (The Oracle), BELLEZZA, LELIT, FLAIR ESPRESSO (58).

B68 - (BORDER Ø 68 mm) LA CIMBALI, GAGGIA, CARIMALI.

The body of B68 filters is the same as B70 filters but with a border that is 2 mm narrower for a better fit in portafilters of the quoted brands.
De binnendiameter van B70 is 58,55mm en volgens mij is, als ik het zo lees, alleen de omgevouwen rand van de b68 smaller.

18
Klopt, dat had ik ook gezien in de IMS catalogue. Zie onderstaande schermafdruk.
De internal diameters van de B70 en B68 zijn, volgens dezelfde catalogue, gelijk: 59mm.

Afbeelding
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

20
Frup schreef:Klopt, dat had ik ook gezien in de IMS catalogue. Zie onderstaande schermafdruk.
De internal diameters van de B70 en B68 zijn, volgens dezelfde catalogue, gelijk: 59mm.

Afbeelding
Oké, dus dat verklaart niet waarom er bij jou meer maalsel blijft hangen dan bij mij. Blijft over de dosering. Ik 18 gram in een bakje van 26,5 hoog, jij 20 gram in een bakje van 28,5 hoog. Zou dat het dan zijn?