Re: Is groter altijd beter en andere zaken waar rekening mee te houden bij upgraden maler

15
Ben70 schreef: do 09 mar 2023, 20:15
Pti schreef: do 09 mar 2023, 19:53 Ik moest gniffelen bij "Ik denk dat het één van de duurste koffiebonenmalers voor thuisgebruik is."
ze noemen 740 euro! ra ra hoe kan dat
Je onderschrift mag overigens best wat korter/compacter. Het is nu vaak 4 keer zo lang als je reactie zelf. Daardoor zie ik die een beetje over het hoofd....

Eens met het generieke verhaal van ErikvW. Conisch is duidelijk voller/romiger dan plat. Maar wereldschokkend is het allemaal niet.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Re: Is groter altijd beter en andere zaken waar rekening mee te houden bij upgraden maler

16
Conisch heeft dan wel nog wat voordeel tov platte schijven qua consistentie in de maalgraad. Ik persoonlijk zweer al bij dag en dauw dat die grotere conische schijven geweldig zijn en kan er nog steeds niets anders van maken. Mijn persoonlijke ervaring en mening hoor, dus is niet per definitie de waarheid.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

17
manduca schreef: vr 10 mar 2023, 12:07
Ben70 schreef: do 09 mar 2023, 20:15
Pti schreef: do 09 mar 2023, 19:53 Ik moest gniffelen bij "Ik denk dat het één van de duurste koffiebonenmalers voor thuisgebruik is."
ze noemen 740 euro! ra ra hoe kan dat
Je onderschrift mag overigens best wat korter/compacter. Het is nu vaak 4 keer zo lang als je reactie zelf. Daardoor zie ik die een beetje over het hoofd....

Eens met het generieke verhaal van ErikvW. Conisch is duidelijk voller/romiger dan plat. Maar wereldschokkend is het allemaal niet.
ik zal mij eens buigen over uw verzoek, ik wil uiteraard niet dat u iets mist
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

18
Toch zijn de meeste malers voorzien van platte schijven. Als je info op zoekt zijn juist vaak de instapmalers uitgerust met conische schijven.

Welke “betere” malers met conische schijven heb je op de etzmax/baratza en niche na?

De commandante handmaler schijnt ook goed te zijn maar handmatig malen is nog ff stapje teveel 😉
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart