Re: [TKG] Etzinger Etzmax light W zwart

14
Ik begreep dat in het begin Alleborgh en ESW de malers wel in collectie hadden maar dat de wat lompe barista's in de commerciële horeca er niet goed mee om konden gaan waardoor er gedoe mee was en iedereen maar mekaar wees.

De Etz moet je begrijpen, dus niet fijner afstellen terwijl die stil staat en dan als de motor niet op kan kan komen vanwege verwurging het apparaat hardnekkig blijven aftuigen tot hij niks meer doet en dan "garantie" claimen.

Het zou me verbazen als Alleborgh de machine nog levert.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

15
Volgens mij niet nee. Er zijn geen verdelers meer in NL.

Hoe je een Etzmax stuk maakt is mij een raadsel, maar ik zou het geen horeca maler noemen. Het is gewoon de top voor thuisgebruik, maar in een horeca setting zou ik andere eisen hebben en eerder naar Mahlkonig, VA of Sanremo o.i.d. kijken.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

17
gilleko B. schreef: di 18 jul 2023, 09:35Hoewel ook in de Horeca passend als je maar weet wat je doet en weet wat je moet doen.
In het verleden was ik weleens bij de Bocca waar ze cursussen gaven aan horecapersoneel van hun afnemers. Probleem 1: het personeel loopt om de haverklap weg dus je moet telkens nieuw personeel naar die cursussen sturen. Probleem 2: het personeel denkt het allemaal allang te hebben begrepen en heeft andere belangstellingsgebieden zoals het maken van selfies tijdens de cursus tbv plaatsing op Insta en het zo snel mogelijk weg komen bij de cursus om nog de nodige selfies te maken op de Amsterdamse locaties waar ook anderen hun selfies van hebben gedeeld op de sociale media.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

19
Dank allen voor de fijne bijdrages.

Heb nog steeds zelf wat twijfels of ik aan de Etzmax mijn geld juist ga besteden of nog rond ga kijken. Er is tegenwoordig zo veel! Heb wel een e-mail uitgestuurd naar espressissimo, die hebben zwart op voorraad en gevraagd wat ze met de prijs kunnen doen. Cheers
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”