La Marzocco GS/3

11
Mensen, de 810 is gewoon de 800 met een facelift/upgrade. Zo even uit mijn hoofd:

Het meest in het oog springend zijn de flippers ipv kranen tbv stoom en heet water. In het verlengde daarvan is het zwarte kunststof vervangen door Amerikaans walnoothout.
Daarnaast is het hekwerk rond de cuptray veranderd en is de meter vervangen door een groot exemplaar in de kleur boswachtergroen.
Verder is het rijtje controlelampjes en aan/uitschakelaar horizontaal geplaatst. Bij de 800 staan ze netjes boven elkaar.

Onderhuids zijn er geloof ik twee verbeteringen. Het subframe is nu volledig van rvs en aan de lay-out van de machinekamer is iets veranderd waardoor de boiler eenvoudiger is te demonteren (zonder de halve machine uit elkaar te hoeven halen).

Nogmaals: uit m’n hoofd. Misschien vergeet ik iets of klopt dat van die boiler niet helemaal.

Enne Frankizmo, het is een geweldige machine. En ook ik hecht aan de eenvoud onder de motorkap.

Re: La Marzocco GS/3

12
omeCo schreef: zo 03 sep 2023, 00:51 Mensen, de 810 is gewoon de 800 met een facelift/upgrade. Zo even uit mijn hoofd:

Het meest in het oog springend zijn de flippers ipv kranen tbv stoom en heet water. In het verlengde daarvan is het zwarte kunststof vervangen door Amerikaans walnoothout.
Daarnaast is het hekwerk rond de cuptray veranderd en is de meter vervangen door een groot exemplaar in de kleur boswachtergroen.
Verder is het rijtje controlelampjes en aan/uitschakelaar horizontaal geplaatst. Bij de 800 staan ze netjes boven elkaar.

Onderhuids zijn er geloof ik twee verbeteringen. Het subframe is nu volledig van rvs en aan de lay-out van de machinekamer is iets veranderd waardoor de boiler eenvoudiger is te demonteren (zonder de halve machine uit elkaar te hoeven halen).

Nogmaals: uit m’n hoofd. Misschien vergeet ik iets of klopt dat van die boiler niet helemaal.

Enne Frankizmo, het is een geweldige machine. En ook ik hecht aan de eenvoud onder de motorkap.
Alright, dank voor de gedetailleerde changes! En bottom line is inderdaad dat ik na jaren in een Ferrari toch wel eens benieuwd ben naar die jeep. Die GS/3 target 1 temperatuur binnen een band van een paar tienden. Fantastisch natuurlijk, maar ook van alles wat stuk kan gaan onderweg. Plus dat ik met het snoeiharde water bij mij thuis eigenlijk aan een osmose filter zou moeten om de machine te sparen. Nu dat ik hem weer in tiptop staat heb denk ik dat het tijd is voor een beetje minder deeltjesversneller en een beetje meer Bialetti.

Re: (TKA) La Marzocco GS/3

18
Volgens mij wordt het topic voor de verkoop nu wel heel erg vervuild. Lijkt mij niet handig hoewel de discussie leuk is!

Graag ergens anders voortzetten in een nieuw topic met een titel zoiets als: welke basic machine zonder veel electronica zou een optie kunnen zijn?

Oh kijk nou! Die is er al!

viewtopic.php?t=13219
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!