Re: Molen doserless maken

12
Ik heb dan ook een alu trechter voor €60. Die is niet gepolijst en moet ik er nog op zetten... :oops: Ook moet ik nog zorgen voor een achterplaatje....., ehh: €12 :? ;) ??
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

13
Ik dacht dat zo'n dingetje gewoon gespind werd en dan met de pons. Geen laser anders hadden ze dat grid ding er gelijk in kunnen laseren.
@Bluecold:
was ook wel een beetje door de bocht verhaal hey.... :) alleen maar om aan te geven waar zulke megaprijzen vandaan kunnen komen. Wij verliezen op zulke onderdelen vaak honderden euro's omdat er te weinig van verkocht/nageleverd worden, maar hoort wel bij je assorti. En alles tijdens productie extra maken en 10 jaar opslaan (is bij ons een vereiste) kost een nog meer.

Ennuh wat bedoel je met gespind?

@Spironski:
als je zelf met een boor en vijltjes aan de gang gaat en de pijp aan de plaat weet te bevestigen, heb ik alleen de vlakke maten nodig en de buitendiameter van je doser voor de radius. Verzendkosten komen we dan wel uit...meerwerk alleen in een pbeetje graag

16
Ik heb vorig jaar via ebay duitsland een likörtrichter gekocht. Kostte toen 25 euro.

Afbeelding

Handvat moet eraf, er zal een rechthoekig gat in gezaagd/geboord moeten worden en de onderkant zal wijder moeten.

De maten komen redelijk overeen met mijn Mazzer Major maten. Trechterdoorsnede 12,5 cm, hoogte 18,5 cm.

Ben er door diverse redenen nog niet aan toegekomen om een ander verder uit te werken.
Cimbali Junior D, Mazzer Major, Behmor 1600

17
Ben er door diverse redenen nog niet aan toegekomen om een ander verder uit te werken.
:lol: Ja, dat heb ik nu ook!

Maar het lijkt wel een mooie en goedkope oplossing. En waarom die Mazzer-trechter dan 8x zo duur moet zijn?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

18
De maten komen redelijk overeen met mijn Mazzer Major maten. Trechterdoorsnede 12,5 cm, hoogte 18,5 cm.
Aan die maten te zien, is de buitenafmeting bijna net zo groot zoniet groter dan de doser. Ga je dan toch voor de mod? Ik zou juist dat grote lelijke ding voor mijn snufferd kwijt willen. Nu wek je nog de indruk dat er een hoop koffie in de bin zit :D

Affijn, ik vond de Likeurtrechter wel een geweldige tip voor een andere oplossing in ons lab. (contactloos wegen, loggen, nulzetten en weer opnieuw beginnen. Aangestuurd door een LOGO (klein plc'tje met voorgeprogrammeerde logische schakelingen) een geweldige manier om duizend keer achter elkaar te doseren, om de gemiddelde doseerwaarde te meten. (RSD) Alleen heeft niemand in nederland zo'n ding te koop :evil:

Dus suggesties zijn welkom. (ik heb een btw bon nodig, kan ook in duitsland natuurlijk, alleen voor mij lastig te declareren)

19
rooienar schreef:Ik heb vorig jaar via ebay duitsland een likörtrichter gekocht. Kostte toen 25 euro.

*plaatje*

Handvat moet eraf, er zal een rechthoekig gat in gezaagd/geboord moeten worden en de onderkant zal wijder moeten.
Hee, dat is een mooi ding zeg! Dan kun je waar het handvat zat het gat maken, heb je geeneens een lelijke plek. Dat het ding bijna zo groot is als een doser maakt niks uit. Het gaat (mij) niet om hoe het eruitziet, maar om de functionaliteit.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60