Re: Hefboom voor thuis/foodcar

12
Barista74 schreef: Ja het nadeel van de Fracino Lever is dat het een dipper is, die vrij heet kan worden bij grootverbruik. Eigenlijk moet je dan een driegroeper hebben, zodat er altijd een kan afkoelen. De Londinium heeft een andere werking, zodat die op temperatuur blijft.
Moet geen enkel probleem zijn, als je gewoon je groepen rouleert, of het nou een dipper of een HX is elke systeem gaat variëren in temperatuur als je meerdere shots achter elkaar zet. Een hendelmachine gebruikt massa om dit probleem te mitigeren een en stevige oostenwind zal ongeveer net zoveel invloed hebben op de temperatuur als een derde zetgroep.

De moraal van het advies moet zijn: Kies geen consumentenmachine voor professioneel gebruik, ga voor een professionele machine. Buy nice or buy twice.

15
Ha heren/dames van het goede leven

Dank voor de reacties.
Goed ook om te horen dat zowel de Pro800 en Compressa/Londinium worden aangeraden voor thuisgebruik. En mogelijk ook voor festivalgebruik, mits je het wat rustig aan doet.

Nu rest alleen nog de vraag voor buitenshuis. Ik was namelijk al een beetje bang dat jullie antwoord zou worden een 2-groepsmachine.
Zouden er, in jullie ervaring, stappen zijn die ik kan zetten om de warmtewisselingen tot een minimum te houden? Een 2-groeper in huis is namelijk echt geen optie, dus die moet ik helaas afkruisen.
Waar zouden jullie voor deze vraag de voorkeur leggen? Ben bijvoorbeeld ook benieuwd naar workflow met de machines.

Anyway, nogmaals bedankt en hoor graag jullie antwoorden:)

Mr. Gray

16
Ik heb nog een 1 groeps Bezzera HX staan.
Technisch volledig gereviseerd, alleen esthetisch moet hij nog een facelift krijgen.
Oververhitting is geen enkel probleem.
Hij is plumbed in

Maar het blijft wel een eenpitter.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Hefboom voor thuis/foodcar

17
Mr.Gray schreef:Ha heren/dames van het goede leven

Dank voor de reacties.
Goed ook om te horen dat zowel de Pro800 en Compressa/Londinium worden aangeraden voor thuisgebruik. En mogelijk ook voor festivalgebruik, mits je het wat rustig aan doet.

Nu rest alleen nog de vraag voor buitenshuis. Ik was namelijk al een beetje bang dat jullie antwoord zou worden een 2-groepsmachine.
Zouden er, in jullie ervaring, stappen zijn die ik kan zetten om de warmtewisselingen tot een minimum te houden? Een 2-groeper in huis is namelijk echt geen optie, dus die moet ik helaas afkruisen.
Waar zouden jullie voor deze vraag de voorkeur leggen? Ben bijvoorbeeld ook benieuwd naar workflow met de machines.

Anyway, nogmaals bedankt en hoor graag jullie antwoorden:)

Mr. Gray
Ik vind mijnProfitec heerlijk om mee te werken. De eenvoud geeft rust. Ik weet niet waar je woont maar je bent welkom om een keer bij Little Roastery in Amersfoort te komen spelen met onze Kees van der Westen Mirage Idrocompresso, een driegroeper. Dat is een hx maar de bediening is vergelijkbaar met die van een pro 800 en anderen met dezelfde groep.

En verder is deze video misschien verhelderend.

https://youtu.be/vEkvTubwmFk?si=7RugwQ4TIMDKjpg2