En jawel, de keuze is gemaakt... Vanmorgen nog eens een volautomaat geprobeerd op de tennisclub. Capuccino. Ik vond het eigenlijk niets. Het zegt niets over de individuele machine natuurlijk, maar de algemene indruk van de volautomaten in kantines, cafes, kroegen, was niet best.
Vervolgens naar de KCC op de Nieuwezijds in Amsterdam. Uitgebreide, vriendelijke en gepassioneerde uitleg van Piet en Henk. Onder genot van een espresso van de Magister Stella. Voor- en nadelen. Volautomaten geraken al snel uit zicht, dwz van mij en ook van mijn vriendin.
Waarna de keuze viel op... een halfautomaat.
Wordt het de Magister? E61 superioriteit. Of een Quick Mill? Half goedkoper, en handig in gebruik. Afwegen. Piet wenst ons succes, en we gaan de stad weer in.
We overleggen. De Magister is top, en willen we dat nu al? Uiteindelijk zeggen we: we gaan voor de Quick Mill 2820. Gewoon een volgende stap in onze smaakcurve. Terug naar de KCC, en de Quick Mill is van ons!
De eerste ervaringen.
We hebben inmiddels de tweede capucino op, en een strakke espresso. Wat een vooruitgang, wat een smaak! En toch bedieningsgemak. Wat zeg ik? Die paar handelingen, het stelt niets voor.
Het foam! WOW.
We gaan nu ons orienteren voor de koffiemolen. Die staat ingepland voor sinterklaas 2010
en Henk voorziet ons in de tussentijd van voorraden voorgemalen koffie. Het eerste pak ligt al in de diepvries, en het aangebroken pak ligt in de koelkast.
En zo kwam er een eind aan een lange zoektocht. Dank allemaal, we drinken op jullie gezondheid
[edit: typo's]