Re: Even voorstellen + tips maler

12
maudbrouns schreef: za 18 mei 2024, 13:56
maudbrouns schreef: za 18 mei 2024, 13:54 Wat vinden we van de Mahlkonig EK43? Die staat voor een scherpe prijs op Marktplaats.
Of is dit echt voor de professional en sla ik nu een beetje door? :roll:
Als je dat moet vragen dan is het niet de maler voor je.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: Even voorstellen + tips maler

13
Erik82 schreef: za 18 mei 2024, 15:51
maudbrouns schreef: za 18 mei 2024, 13:56
maudbrouns schreef: za 18 mei 2024, 13:54 Wat vinden we van de Mahlkonig EK43? Die staat voor een scherpe prijs op Marktplaats.
Of is dit echt voor de professional en sla ik nu een beetje door? :roll:
Als je dat moet vragen dan is het niet de maler voor je.
Hmm jammer dat je zo reageert, volgens mij is het forum om elkaar te helpen, juist ook als iemand zoals ik nog niet zo enorm veel weet ervan. Hier kan ik niet zoveel mee 😅

Re: Even voorstellen + tips maler

15
maudbrouns schreef: za 18 mei 2024, 16:17
Erik82 schreef: za 18 mei 2024, 15:51
maudbrouns schreef: za 18 mei 2024, 13:56

Of is dit echt voor de professional en sla ik nu een beetje door? :roll:
Als je dat moet vragen dan is het niet de maler voor je.
Hmm jammer dat je zo reageert, volgens mij is het forum om elkaar te helpen, juist ook als iemand zoals ik nog niet zo enorm veel weet ervan. Hier kan ik niet zoveel mee 😅
Het is "redelijk algemeen" bekend dat de EK43(S) voornamelijk - bijna uitsluitend - geschikt is voor een professionele toepassing. Hoge volumes van uitstekende kwaliteit. Er zijn erg weinig mensen die deze thuis nodig hebben. Als je een dergelijk budget hebt lijkt een EtxMax de ideale maler voor je.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Re: Even voorstellen + tips maler

16
maudbrouns schreef: za 18 mei 2024, 16:17
Erik82 schreef: za 18 mei 2024, 15:51
maudbrouns schreef: za 18 mei 2024, 13:56

Of is dit echt voor de professional en sla ik nu een beetje door? :roll:
Als je dat moet vragen dan is het niet de maler voor je.
Hmm jammer dat je zo reageert, volgens mij is het forum om elkaar te helpen, juist ook als iemand zoals ik nog niet zo enorm veel weet ervan. Hier kan ik niet zoveel mee 😅
Je bedoelt dat je gewoon echt totaal geen moeite hebt gedaan om je een beetje in de materie te verdiepen en verwacht dat we alles voor je voorkauwen ;) . Dan is mijn reactie net zo jammer als je eigen houding. Als je zelf in de verste verte niet een beetje weet waar je voorkeuren liggen en wat je zoekt is er ook niemand die je kan helpen, dat is meer mijn punt.

De EK43 is zo ongeveer de meest bekende maler die er bestaat en alleen geschikt voor hele specifieke voorkeuren. Daar is echt belachelijk veel over te vinden. Wellicht eerst een wat meer onderzoek doen in de verschillende type/maten schijven en de verschillen in SD, GOD etc. Elke maler en type schijf heeft andere karakteristieken en geeft een andere smaak dus eerst moet je ons vertellen waar je voorkeur ligt.

Dit was er eentje van het niveau ik zoek een andere auto voor mijn gezin met 3 kinderen en is deze 2-zits Ferrari niet iets voor me ;) .
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: Even voorstellen + tips maler

17
Erik82 schreef: zo 19 mei 2024, 09:25
Je bedoelt dat je gewoon echt totaal geen moeite hebt gedaan [...] Als je zelf in de verste verte niet een beetje weet
Dit was er eentje van het niveau
Ik weet dat je het reuze vriendelijk bedoelt en dat je je wijze raad en hulpvaardige informatie ook altijd doorspekt met milde humor maar soms kan wat je schrijft toch een beetje knorrig overkomen

:lol:
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Even voorstellen + tips maler

18
Vaak wel de manier om het aan te laten komen ;) . Als je rond de 1,5-2K aan een maler uit gaat geven neem ik aan dat je ook een maler wilt die aan je verwachtingen voldoet. Gewoon maar iets kopen in de hoop dat het gaat bevallen en deze na een maand of 2 weer moeten verkopen met honderden euro's verlies lijkt me niet echt efficiënt. Daarbij is het toch best handig als je eerst zelf eens gaat kijken wat je wensen zijn in plaats van maar hopen dat anderen op basis van niks je de perfecte maler gaan aanbevelen. En inderdaad is het allemaal niet verkeerd bedoelt maar de route die nu bewandeld wordt is vragen om een verkeerde keuze te maken.

Zo roep ik ook altijd dat als je een 80/98mm maler wilt kopen en moet vragen welke de juiste is je er niet aan toe bent. Als je je met dat niveau spul bezig gaat houden is een stuk basiskennis toch wel essentieel om niet onnodig veel geld te verspillen.

Knorrig zal ik nooit zijn want het zijn niet mijn spullen en als je zelf honderden euro's door de WC wilt spoelen maakt dat mij niks uit. Ik drink er geen mindere koffie door 8-) . Ik probeer iemand er wel van te behoeden en als ik 3-4 keer achter elkaar iets lees waaruit blijkt dat iemand totaal geen idee heeft waar die mee bezig is probeer ik je die ellende te besparen en soms kan dat inderdaad hard overkomen maar het is allemaal voor je eigen bestwil.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: Even voorstellen + tips maler

19
Erik82 schreef: zo 19 mei 2024, 09:25
maudbrouns schreef: za 18 mei 2024, 16:17
Erik82 schreef: za 18 mei 2024, 15:51

Als je dat moet vragen dan is het niet de maler voor je.
Hmm jammer dat je zo reageert, volgens mij is het forum om elkaar te helpen, juist ook als iemand zoals ik nog niet zo enorm veel weet ervan. Hier kan ik niet zoveel mee 😅
Je bedoelt dat je gewoon echt totaal geen moeite hebt gedaan om je een beetje in de materie te verdiepen en verwacht dat we alles voor je voorkauwen ;) . Dan is mijn reactie net zo jammer als je eigen houding. Als je zelf in de verste verte niet een beetje weet waar je voorkeuren liggen en wat je zoekt is er ook niemand die je kan helpen, dat is meer mijn punt.

De EK43 is zo ongeveer de meest bekende maler die er bestaat en alleen geschikt voor hele specifieke voorkeuren. Daar is echt belachelijk veel over te vinden. Wellicht eerst een wat meer onderzoek doen in de verschillende type/maten schijven en de verschillen in SD, GOD etc. Elke maler en type schijf heeft andere karakteristieken en geeft een andere smaak dus eerst moet je ons vertellen waar je voorkeur ligt.

Dit was er eentje van het niveau ik zoek een andere auto voor mijn gezin met 3 kinderen en is deze 2-zits Ferrari niet iets voor me ;) .
Klinkt helemaal begrijpelijk, maar volgens mij kun je dat ook op een andere manier zeggen :) Leek nu een beetje alsof je eigen koffie iets te zuur was ;)