Re: Eindelijk voorstellen!

11
mr Blanc schreef: wo 12 jun 2024, 09:12 Ook je kopje ziet er erg leuk uit. Mag ik vragen of je de sculptor ook gebruikt voor de Aeropress en wat voor settings jij adviseert? Ik ga namelijk net beginnen aan het filter avontuur.

Ik gebruik de Sculptor voor alles! Ik zit gelukkig nog niet zo diep in the rabbit hole dat ik voor filter een andere maler gebruik, hopelijk blijf ik voor altijd zo tevreden als nu, hihi. Ik weet niet of ik al zo ver ben dat ik echt kan adviseren, maar ik zet 'm vaak tussen de 6 en 8 (pin 1 gaatje tegen de klok in versteld), verschilt maar net per koffie. De RPM zet ik op 800 om zo min mogelijk fines te krijgen. Ik gebruik vaak de intverted methode, vind ik gemakkelijker en bevalt mij goed :).

Re: Eindelijk voorstellen!

12
bobbee schreef: wo 12 jun 2024, 00:24
Naturals zijn heerlijk! Heb zelf ook de voorkeur daarvoor, zeker voor filterkoffie! Ik heb zelf de switch ook in gebruik maar ben nu aan het uitzoeken of ik de glazen v60 kan vervangen voor een plastic versie omdat die de temperatuur in de slurry beter stabiel houdt.

Tot horens!

Als ik het me goed kan herinneren heb ik de Switch inderdaad na één van jouw berichtjes aangeschaft! Geen spijt van. Uiteindelijk wil ik ook een Gooseneck aanschaffen en voor een v60 gaan, maar voor nu is de Switch heel comfortabel en geeft hij lekkere bakkies :).

Re: Eindelijk voorstellen!

13
IS04 schreef: wo 12 jun 2024, 10:37
mr Blanc schreef: wo 12 jun 2024, 09:12 Ook je kopje ziet er erg leuk uit. Mag ik vragen of je de sculptor ook gebruikt voor de Aeropress en wat voor settings jij adviseert? Ik ga namelijk net beginnen aan het filter avontuur.

Ik gebruik de Sculptor voor alles! Ik zit gelukkig nog niet zo diep in the rabbit hole dat ik voor filter een andere maler gebruik, hopelijk blijf ik voor altijd zo tevreden als nu, hihi. Ik weet niet of ik al zo ver ben dat ik echt kan adviseren, maar ik zet 'm vaak tussen de 6 en 8 (pin 1 gaatje tegen de klok in versteld), verschilt maar net per koffie. De RPM zet ik op 800 om zo min mogelijk fines te krijgen. Ik gebruik vaak de intverted methode, vind ik gemakkelijker en bevalt mij goed :).
Thanks ga t is prberen!
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart