Re: Proefpanel Little Roastery: Giessen vs IMF

11
Erik82 schreef: wo 16 okt 2024, 17:33 ... geen espressomachine maar met de LWW EG-1 met Ultra schijven en Lagom 01 met 102mm Mizens...
Topic hijack. Maar ik lees wat hier staat een ik wordt een beetje maf... Wat heb je in naam des FransG voor machine in de pijplijn?
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Re: Proefpanel Little Roastery: Giessen vs IMF

13
ErikvW schreef: wo 16 okt 2024, 18:20
Erik82 schreef: wo 16 okt 2024, 17:33 ... geen espressomachine maar met de LWW EG-1 met Ultra schijven en Lagom 01 met 102mm Mizens...
Topic hijack. Maar ik lees wat hier staat een ik wordt een beetje maf... Wat heb je in naam des FransG voor machine in de pijplijn?
Staat in mijn onderschrift ;) , een CT2 V2 :mrgreen: .
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: Proefpanel Little Roastery: Giessen vs IMF

16
bobbee schreef:Ik zou dit erg leuk vinden maar ook wel lastig om bruikbare feedback te geven omdat beide branders een heerlijke koffie kunnen creëeren.
Ik zou mee willen doen want vind het leuk om mijn ideeën te delen over wat ik proef en om er zelf ook weer wat van te leren. Beetje sparren dus. Komt er dan direct contact met Gijs bijvoorbeeld?

Misschien is het een idee om bepaalde dingen te delen zoals de ROR van beide profielen en bijvoorbeeld de eindtemperatuur voor het lossen en de totale brandtijd en wanneer 1e krak begon? Ik brand zelf ook en kan met de (beperkte) particuliere kennis die ik heb opgebouwd dan feedback geven op deze punten en ideeën delen waar Gijs dan zelf mee kan doen wat hij wilt.
Ik zal je vragen doorspelen aan Gijs en kom er dan bij je op terug. Het is druk dus misschien moet je even geduld hebben voor ik een antwoord heb.
Profitec Pro 800 - Timemore 078s

Re: Proefpanel Little Roastery: Giessen vs IMF

17
Erik82 schreef:Zeker geïnteresseerd als ze voor filter geschikt zijn. Dan kan je ook wat beter de nuances eruit halen. Op dit moment heb ik even geen espressomachine maar met de LWW EG-1 met Ultra schijven en Lagom 01 met 102mm Mizens moeten zeker wel alles uit de bonen kunnen halen en de gigantische ervaring met filterkoffie komt dan wel van pas.
Ik zal het navragen en kom er dan bij je op terug. Ik drink wel eens filterkoffie omdat er op de branderij een paar liefhebbers rondlopen maar heb er zelf geen kaas van gegeten. Tijd om wat te leren dus. Wat maakt een koffie geschikt voor filter?
Profitec Pro 800 - Timemore 078s

Re: Proefpanel Little Roastery: Giessen vs IMF

18
Dirk Jan schreef:Vraag 1: Voor welke doelgroep brand je
Vraag 2: en wat wil je benadrukt zien in de nieuwe Brasil koffie?
Wat betreft de eerste vraag zou ik zeggen dat de huidige Brasil klanten behouden moeten blijven. Uiteindelijk gaat deze boon volledig over naar de IMF. Maar goed, ik zal het navragen.
Aan jou de vraag: waarom deze vraag?

Wat betreft je tweede vraag: er is al met een aantal profielen gespeeld maar het eureka moment moet nog plaatsvinden. Ik ga vragen waarnaar gestreefd wordt en laat het dan weten.
Profitec Pro 800 - Timemore 078s

Re: Proefpanel Little Roastery: Giessen vs IMF

19
omeCoffee schreef:
bobbee schreef:Ik zou dit erg leuk vinden maar ook wel lastig om bruikbare feedback te geven omdat beide branders een heerlijke koffie kunnen creëeren.
Ik zou mee willen doen want vind het leuk om mijn ideeën te delen over wat ik proef en om er zelf ook weer wat van te leren. Beetje sparren dus. Komt er dan direct contact met Gijs bijvoorbeeld?

Misschien is het een idee om bepaalde dingen te delen zoals de ROR van beide profielen en bijvoorbeeld de eindtemperatuur voor het lossen en de totale brandtijd en wanneer 1e krak begon? Ik brand zelf ook en kan met de (beperkte) particuliere kennis die ik heb opgebouwd dan feedback geven op deze punten en ideeën delen waar Gijs dan zelf mee kan doen wat hij wilt.
Ik zal je vragen doorspelen aan Gijs en kom er dan bij je op terug. Het is druk dus misschien moet je even geduld hebben voor ik een antwoord heb.
Geen stress! En ik kan en heb geen verwachtingen.
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Proefpanel Little Roastery: Giessen vs IMF

20
omeCoffee schreef: vr 18 okt 2024, 08:19
Dirk Jan schreef:Vraag 1: Voor welke doelgroep brand je
Vraag 2: en wat wil je benadrukt zien in de nieuwe Brasil koffie?
Wat betreft de eerste vraag zou ik zeggen dat de huidige Brasil klanten behouden moeten blijven. Uiteindelijk gaat deze boon volledig over naar de IMF. Maar goed, ik zal het navragen.
Aan jou de vraag: waarom deze vraag?
Eigenlijk stel ik maar één vraag: wat voor smaakprofiel wil je uiteindelijk verkrijgen? Het benoemen van de doelgroep kan daar een stapje in.

Mijn ervaring is dat een starter op het koffiepad veelal andere smaken prefereert dan iemand die al jaren aan het uitzoeken en onderzoeken is. In die setting moet je mijn vraag zien.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.