rbenus schreef:themanwiththeredface schreef:
tja smaken en niet twisten hè
Alleen vind ik dacht de verwachtingen die geschept worden met de naamgeving en de verpakking niet ingelost worden. Alles doet vermoeden dat het hier gaat om een premium koffie om van te genieten terwijl ik eerder vind dat dit een koffie is om van te drinken en om wakker mee te worden.
Waarom schrijf je dát dan niet gewoon zonder de door jou bedachte relatie tussen de zetwijze/apparatuur? Ik neem aan dat de spreiding naar koffiesmaak even normaal verdeeld is onder bezitters van volautomaten als overige machines? Ik ken althans ook mensen met een volautomaat en een voorkeur voor lichtere bonen...
themanwiththeredface schreef:
Minder geschikt voor de purist met een manuele of half automatische machines. Gezien de review van rbenus, blijkbaar beter geschikt voor een volautomaat
Want ik ben geen purist die wil genieten van een premium koffie omdat ik een volautomaat heb...
Rare gedachtenkronkels komen hier langs...
We gaan hier nu wel erg off topic hè
Laat ik duidelijk zijn, ik vel geen oordeel tussen mensen met verschillende smaken. Ook niet tussen mensen met verschillende soorten toestellen. Wat ik bedoel is het volgende. Mensen kopen een bepaalde espressomachine om verschillende redenen. Sommige mensen willen op een gemakkelijke manier genieten van een degelijke espresso, al dan niet premium of niet. Die mensen kopen een volautomaat. Of niet?
Andere mensen zien koffie meer als een hobby en gaan echt op zoek naar de perfectie. Zo iemand zit er niets mee in om een kwartier te spenderen aan het zetten van één espresso. Maar zo iemand heeft ook andere verwachtigen.
Mijn mening is dat de Ultimo die we hier getest hebben op zo een manier gebrand is dat er weinig meer uit te halen is dan een gewone stevige, best wel lekkere, espresso. Wil je echter gaan spelen met de variabelen dan ga je uit deze koffie niet méér halen. De manier waarop die gebrand is maakt nu eenmaal dat er van de smaken en de fijne nuances heel wat verloren gaat.
Laat ik het daarom zo stellen. Los van welk type toestel je hebt, als je op een eenvoudige en snelle manier een stevige espresso wil zetten dan is dit de keuze. Wil je echter meer met koffie esperimenteren dan is dit niet de juiste keuze.