Re: Nieuw! En moeite met instellen

11
Ha, ha, exact mijn verhaal met de SageBarista Express.
Eerst smerig resultaat met Segafredo Intermezzo, maar wel kunnen oefenen met alle facetten.
Nu een boon level omhoog met Jumbo's Dark Roast Brasil & Colombia Notig & Cacao
Kreeg ook maar geen druk, ook dubbelwandig niet, toen intern op 2 gezet.
En eerst zelfs niet met fine nog geen druk, maar eigenlijk moet je tussentijds je maling weggooien, anders zit de vorige maling er nog tussen.
Nu net met maling standje intern 2 en extern 12 eindelijk na vele mislukkingen een behoorlijk bakkie gemaakt.
Nu ik het door lijk te hebben binnenkort aan de Brandmeester Afecionado, echt vers, wel prijzig :-o

Re: Nieuw! En moeite met instellen

12
mail@jooster.nl schreef:Ha, ha, exact mijn verhaal met de SageBarista Express.
Eerst smerig resultaat met Segafredo Intermezzo, maar wel kunnen oefenen met alle facetten.
Nu een boon level omhoog met Jumbo's Dark Roast Brasil & Colombia Notig & Cacao
Kreeg ook maar geen druk, ook dubbelwandig niet, toen intern op 2 gezet.
En eerst zelfs niet met fine nog geen druk, maar eigenlijk moet je tussentijds je maling weggooien, anders zit de vorige maling er nog tussen.
Nu net met maling standje intern 2 en extern 12 eindelijk na vele mislukkingen een behoorlijk bakkie gemaakt.
Nu ik het door lijk te hebben binnenkort aan de Brandmeester Afecionado, echt vers, wel prijzig :-o
Er zijn verschillende branders, ook voordeliger, zelfde prijs als in de supermarkt, alleen dan vers gebrand:
https://www.fascino-coffee.com/collecti ... t-specials

Jumbo bonen is geen echte upgrade. Dat is een sidegrade. Het zijn oude bonen zonder zichtbare branddatum. Enige dat beter is, is dat ze iets lichter gebrand zijn. Dus lichter gebrande oude bonen. Of je hebt net geluk dat ze relatief kort geleden gebrand zijn. Je kan dan nog beter voor de Hema boon gaan. Daar staat de brand datum op. Zijn wel donker in smaak.
Oude bonen zorgen voor snel doorlopende espresso. Los van smaak is het daarom beter om verse koffie te kopen. Het is een denkfout die meerderen op het begin maakten, om met oude koffie te denken dat je daarmee goede espresso kan leren zetten.