Pagina 2 van 3

Re: Etching 2.0

Geplaatst: za 26 sep 2009, 15:48
door Dutch Barista
Steef,
Niemand hoeft iets te betekenen in de koffiewereld. Ik ben gewoon oprecht geinteresseerd in de persoon achter het bericht. Als iemand op zo'n duidelijke wijze zijn/haar mening geeft, wil ik graag weten wie dat zegt.

Wij zijn met een grote club koffie liefhebbers actief in een stichting die daadwerkelijk probeert kennis en kunde te verspreiden. En daar kunnen we nog best een aantal mensen gebruiken... Vandaar de interesse!

Jeroen

Re: Etching 2.0

Geplaatst: za 26 sep 2009, 16:14
door SteefM
Sorry, die zinnen:
"Wel erg jammer dat we zo weinig van je weten? Wie ben je en wat is jouw rol in de koffiewereld."
schoten mij in het verkeerde keelgat. Misschien bedoelde je er niets mee en is het mijn foutieve interpretatie; dat kan ook. Ik vond het een ongegronde/onnodige opmerking.

(ik ben zelf ook een nul in de koffiewereld, ik hou gewoon van een lekkere kop espresso of cappuccino, meer niet. Is mijn mening daarom minder belangrijk? Ik mag hopen van niet..)

Re: Etching 2.0

Geplaatst: za 26 sep 2009, 16:47
door Bluecold
FWIW, ik voelde me niet beledigd. Maar hoe dan ook, wie ik ben en wat ik doe staat bij mijn voorsteltopic.
Maar om in te gaan op de vraag wat een brander in mijn ogen* moet doen om horecaondernemers te helpen die espresso wil verkopen is beginnen met die ondernemer te vertellen dat hij met goede verse bonen, een goede maler en een cafetiere veel makkelijker af is voor waarschijnlijk betere koffie als hij er niet _veel_ meer tijd en moeite in wil steken.

Als die horecaondernemer dat wel wil, geef je een cursus die focust op bonen. Met goede, verse bonen en een modicum aan theoriekennis is iedereen al een heel eind op weg naar goede espresso.

En als men als brander helemaal lief wil zijn, biedt men de bonen aan bij de albert heijn. In het schap naast de versgeperste sappies de zakken versgebrande bonen zou echt fantastisch zijn.

*ik ben geen brander, en heb geen horecaervaring.

Re: Etching 2.0

Geplaatst: za 10 okt 2009, 21:40
door Joffee
Ik zou geel in ieder geval zoveel mogelijk achterwege laten om associaties met je naam in de sneeuw schrijven te vermijden. MacDonald`s logos.....tsja....etsend 2.0.....denken jullie dan hmmmm lekker? Ik niet. Ik denk dan aan kouwe friet en automatenkoffie.
Op zich zou het leuk kunnen zijn, maar ik vind de getoonde voorbeelden zwaar onsmakelijk overkomen. Daarnaast zijn kleurstoffen ook nog eens slecht voor je en krijg je er sowieso al veel teveel van binnen.
Voor mij heeft het dus geen meerwaarde. Maar ik verveel me en wie ben ik?

Re: Etching 2.0

Geplaatst: zo 11 okt 2009, 00:58
door Spironski
Ik zou geel in ieder geval zoveel mogelijk achterwege laten om associaties met je naam in de sneeuw schrijven te vermijden.
:lol: hè, dank je, nu weet ik tenminste wat dat rare gevoel was toen ik dat stukje bekeek!

Re: Etching 2.0

Geplaatst: vr 16 okt 2009, 18:26
door sschat
ik neem aan dat de branders (of melangeurs) hun eigen koffie het beste kennen. En met een bedoeling hebben samengesteld om een smaak te creeeren.
Hoe deze kop koffie, zoals zij deze bedoeld hebben, tot stand komt kunnen ze wel op de verpakking gaan zetten, lijkt me zo.

productie datum!! ipv "houdbaar tot" (vaak een jaar of anderhalf jaar??), is het wel minimum wat er op mag.
dan de hoeveelheid gram per shot
eind volume van espresso (kort of lang)
doorlooptijd wellicht...

dus ipv met kleurtjes te spelen... werk aan de winkel :)

(sorry, off topic :) )

Re: Etching 2.0

Geplaatst: vr 16 okt 2009, 19:49
door Martijn
sschat schreef:(sorry, off topic :) )
Nou, op zich heb je wel gelijk natuurlijk.... er zijn belangrijkere dingen dan een bedrijfslogo op een cappuccino. Beetje het idee van die aap met die diamanten ring... ;)

Re: Etching 2.0

Geplaatst: vr 16 okt 2009, 19:58
door Spironski
Ja, ben ik het mee eens. Als je een kwaliteitsproduct hebt, behandel het dan ook zo. Met wijn staat er zeg maar ook hoe langer hoe meer en nauwkeuriger omschreven wat het is, naarmate deze beter is. Essentieel op koffie vind ik de brand datum, koffie is een bederfelijk goedje...

Re: Etching 2.0

Geplaatst: za 17 okt 2009, 22:58
door Joffee
Ik denk dat als je grote hoeveelheden koffie goedkoop wilt verkopen je vanzelf een houdbaar tot datum gaat hanteren. Vers is als biologisch...alleen haalbaar in kleine(re) hoeveelheden tegen een hoge(re) prijs.

Dus als je de massa wilt bedienen is prijs de hoofdzaak en versheid een bijzaak.
En als je marketing in orde is dan zal de massa ook nooit ontdekken hoe vers smaakt en zich dus ook niet genaaid voelen, het was immers wel goedkoop. Misschien een beetje cynisch...maar wel waar ;)

I`m loving it!

Re: Etching 2.0

Geplaatst: zo 18 okt 2009, 01:19
door Bluecold
AH kan het ook met de versgeperste sappen.