Re: Sage barista express touch

15
manduca schreef: do 02 jan 2025, 07:00 Voor mij werkt dat niet op afstand. Hier heb ik toch mijn zintuigen voor nodig.

Ik hoop voor je dat iemand anders hier dat wel kan of in de buurt woont.
Bedankt voor het meedenken! Mocht je alsnog interesse hebben om te videobellen dan graag. Mocht ik niemand kunnen vinden dan gaat deze machina op MP.

16
Ik zit in de buurt van Eindhoven. Mijn agenda staat het nu even niet toe om langs te komen.

Gezien je plan om deze weg te doen zou je een tussenstap kunnen doen: koop een betere maler voor je koffiebonen. Met die toevoeging verwacht ik dat je betere koffie maakt, deze machine is op zich niet slecht. Als je in deze hobby doorgaat, zul je dat uiteindelijk toch doen - het is dus geen weg gegooid geld.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

20
Rubske schreef:
bobbee schreef: di 31 dec 2024, 11:28 Wat vervelend.

Welke koffie heb je?
Welke branddatum heeft die koffie?
Welke maler gebruik je?
Hoeveel gram doseer je?
Wat is het gewicht in koffie wat je eruit laat komen?
Ik heb bonen van de brandzaak. Deze zijn 2 weken geleden gebrand. Ik gebruik de maler op de machine zelf. Ik doseer 18 gram en dus 36 gram koffie. Maar dan smaakt die nog heel bitter.
Je zou ook een 1:2,5-3 ratio kunnen proberen. Dus 18 gram koffie in, 54 gram uit in 25 / 30 seconde geteld vanaf de eerste drup.
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker