Re: Even voorstellen, type koffiedrinker, gekozen halfautomaat

11
BoyJ79 schreef: wo 25 jun 2025, 15:25 Ik heb hem zelf ook nu een maand. Met dezelfde reden gekocht als de meeste, het beter kunnen aflezen/instellen van de maalgraad. Voor een groot deel heeft dit geholpen.

Wat ik merk is dat het tandwiel van de draaiknop klein is waardoor je nog steeds in een relatief kleine range op de schijf aan het afstellen bent. Beter was geweest om een groter tandwiel op de draaiknop en een kleinere op de schijf te gebruiken zodat de schijf grotere stappen maakt. Nu speel je een beetje tussen de streepjes. Altijd nog beter als het origineel.

Het nulpunt is inderdaad goed in te stellen.

Een bijkomend positief effect is dat de molen (nog) geluid produceert. De schijf heeft een dempende functie. Niet geheel onbelangrijk
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Hi Boyj79 ja duidelijk. Heb intussen ook een filmpje gezien van hoe zo'n schijf dan werkt als íe geplaatst is op een Eureka Mignon. Vraagje; Dat kleine tandwiel dat op de originele draaiknop voor het instellen op het apparaat zit, dat wordt meegeleverd bij die grote schijf ? Overigens vind ik de Eureka Mignon persoonlijk niet echt luidruchtig. Mijn Bezzera Unica is wat dat betreft een stuk luidruchtiger. Overigens niet storend. Ik hou wel van dit soort koffiegeluiden. :)

12
RonBakker1964 schreef:
BoyJ79 schreef: wo 25 jun 2025, 15:25 Ik heb hem zelf ook nu een maand. Met dezelfde reden gekocht als de meeste, het beter kunnen aflezen/instellen van de maalgraad. Voor een groot deel heeft dit geholpen.

Wat ik merk is dat het tandwiel van de draaiknop klein is waardoor je nog steeds in een relatief kleine range op de schijf aan het afstellen bent. Beter was geweest om een groter tandwiel op de draaiknop en een kleinere op de schijf te gebruiken zodat de schijf grotere stappen maakt. Nu speel je een beetje tussen de streepjes. Altijd nog beter als het origineel.

Het nulpunt is inderdaad goed in te stellen.

Een bijkomend positief effect is dat de molen (nog) geluid produceert. De schijf heeft een dempende functie. Niet geheel onbelangrijk
Afbeelding

Hi Boyj79 ja duidelijk. Heb intussen ook een filmpje gezien van hoe zo'n schijf dan werkt als íe geplaatst is op een Eureka Mignon. Vraagje; Dat kleine tandwiel dat op de originele draaiknop voor het instellen op het apparaat zit, dat wordt meegeleverd bij die grote schijf ? Overigens vind ik de Eureka Mignon persoonlijk niet echt luidruchtig. Mijn Bezzera Unica is wat dat betreft een stuk luidruchtiger. Overigens niet storend. Ik hou wel van dit soort koffiegeluiden. :)
De knop wordt erbij geleverd. Vergeet alleen niet het rubberen ringetje van de originele over te zetten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

13
Nee klopt, de schijf en draaiknop worden allebei geleverd bij aankoop. De originele Eureka draaiknop kan simpel verwijderd worden. Je krijgt een QR code naar een instructiefilmpje hoe dit uit te voeren.

Mijn opmerking was meer een verbeterpunt en iets waar ik zelf andere verwachtingen bij had. Ik dacht dat je een grotere range zou gebruiken op de schijf, bijvoorbeeld tussen 1 en 3. Door de kleine vertanding gebruik je in de praktijk maar een relatief klein deel van de grote schijf.
Met een andere verhouding in de tandwiel was dit mogelijk geweest maar is niet het geval. We hebben het hier mee te doen.

Nogmaals het is een handige upgrade. Ik zou deze zo weer bestellen vanwege de fuctie maar ook de gebruikte materialen bij deze verkoper zijn erg goed. Alles is mooi afgewerkt. Metalen cijferplaat en draaiknop.

En de mignon is idd al een mooie stille maler. Met de schijf erop worden de scherpe of hoge tonen wat gedempt. Doet niet af aan de maal ervaring

Londinium Vectis _ Eureka Mignon XL