Re: Opstart 'problemen'

11
Ik kan je niet goed meer volgen. 😅

Je zegt eerst 20 seconden en nu 8-9 seconden. Als het dat laatste is dan hoef je niet perse grover. Het is maar een indicatie 10 seconden kan ook 5 ook maar 20 is te lang kan nooit goed zijn. Dat kan verschillen per koffiesoort en dosering.

Ik had mijn lekkerste shotjes meestal rondom 30 seconden totaal tijd. Dat is de totale shot timer aangegeven op de Go.

De maximale stoom temperatuur op de Go is simpelweg net zolang op plus drukken tot de pid niet meer hoger geeft.
Lelit Bianca V3 & Ikape K2 pro
KafaTek MC6 & 1zpresso ZP6

Re: Opstart 'problemen'

12
Hk87 schreef: di 16 dec 2025, 17:11 Je zegt eerst 20 seconden en nu 8-9 seconden. Als het dat laatste is dan hoef je niet perse grover. Het is maar een indicatie 10 seconden kan ook 5 ook maar 20 is te lang
Goed dat je het zegt, verduidelijk ik dit even.

Ik zei: ...kan het wel eens zijn dat er bij het zetten pas na 20 seconden een paar druppels espresso uit lopen.... Dit kan wel eens voorkomen. Dit was echter in de opstartfase/leren kennen van de machine. De laatste week in ieder geval niet meer. Dat is 8 a 9 seconden.
Hk87 schreef: di 16 dec 2025, 17:11 De maximale stoom temperatuur op de Go is simpelweg net zolang op plus drukken tot de pid niet meer hoger geeft.
ga ik dat nog even doen