Re: Vacuumventiel met slangaansluiting

11
Als de boilerosonde niet goed werkt is het overvullen vaak tot aan de rand dus dat is makkelijk te controleren. De exacte diepte zou je inderdaad na moeten zoeken maar die dingen steken over het algemeen niet heel ver uit de boiler dus de lengte van het ding zelf zou al een goede graadmeter moeten zijn ter controle van het waterniveau.

Enige wat ik niet zou doen is het oude kapot-gekookte water weer in je reservoir laten lopen. De vacuumventielen met slangaansluiting monden nagenoeg altijd uit in de driptray en zeker niet in de watertank.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

12
Erik82 schreef: za 04 apr 2026, 21:06 Enige wat ik niet zou doen is het oude kapot-gekookte water weer in je reservoir laten lopen. De vacuumventielen met slangaansluiting monden nagenoeg altijd uit in de driptray en zeker niet in de watertank.
Er zat er een op zonder retour. Ik heb deze nieuw aangeschaft en idd naar de watertank laten lopen. Maar bedankt voor de tip! Ik ga het vooralsnog even aankijken. Intussen heb ik deze op de plek van onze Bezzera Matrix DE gezet. Die is nu aan de beurt voor onderhoud. Ik moet daar ook de ledverlichting reviven. Ik ga nieuwe ledstrips solderen. Dus weer een ander soort klusje!

Maar intussen ga ik nog even denken over dat waterniveau. Alles is prima aan deze nieuwe aanwinst, maar dit irriteert mij toch mateloos!

13
Ik heb die mod ook vaker gedaan maar dan een gat midden onderaan de voorkant van het voorpaneel gemaakt en dan een haakse uitloop die in de lekbak eindigt. De Bezzera Strega heeft het standaard dus de uitloop zou je zo moeten kunne bestellen als je de ombouw zou willen doen. Het is een mooie verbetering die de machine een stuk netter houdt.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

14
Erik82 schreef: zo 05 apr 2026, 08:18 Ik heb die mod ook vaker gedaan maar dan een gat midden onderaan de voorkant van het voorpaneel gemaakt en dan een haakse uitloop die in de lekbak eindigt. De Bezzera Strega heeft het standaard dus de uitloop zou je zo moeten kunne bestellen als je de ombouw zou willen doen. Het is een mooie verbetering die de machine een stuk netter houdt.
Dat lijkt me inderdaad een prima aanpassing. Maar ik ben nu nog even aan het struggelen met een overvulde boiler. Hij zit inderdaad nokkie nokkie vol, vandaar de problemen. De sonde is gewoon een ijzeren staafje, dus ik denk niet dat het vervangen van de sonde wonderen gaat doen. Zou het het kabelschoentje kunnen zijn, dat door corrosie o.i.d. de stroom niet meer goed doorgeeft?