Re: rancilio silvia loopt veel te snel door ondanks schoonmaak

11
Bert K schreef:Ik heb dezelfde route afgelegd, en ben nu heel erg blij met mijn Silvia plus (hele grote) Rossi maler.
Kookpunt Rotterdam ken ik goed, ik vind het inmiddels een zo-zo winkel. De keus is niet zo heel erg groot. Ik heb daar ooit een Isomac Machinino gekocht voor pakweg 160 euro. Paar jaar mee gedaan,en inmiddels ben ik erachter dat er veel betere malers zijn. Mijn keuze was uiteindelijk voor een gebruikte horeca maler. Niet zo duur in aanschaf, en erg groot, maar wel hoge kwaliteit. Het maakt echt alle verschil van de wereld, een goeie maler.

O ja, over die maalstanden: Mijn molen heeft origineel 40 standen, en is later omgebouwd naar 80 maalstanden, en nog zijn er momenten dat ik het liefst net tussen twee standen in zou zitten. Stepless is dan de volgende keus.
ik was ook niet heel erg onder de indruk van de uitleg van de verkoper, maar ze hebben wel een redelijk assortiment. weinig accessoires bijv maar 1 type tamper.
gezien mn huidige woonoppervlakte is een kleinere maler handiger, maar in de toekomst...

Re: rancilio silvia loopt veel te snel door ondanks schoonmaak

12
Grote malers zijn lompe krengen. Heb je die advertentie van die Macap gezien, hiet op het forum? Het water loopt me in de mond, zo mooi...

Wat je vaak ziet is dat mensen de hopper, waar je de bonen in mikt, half afzagen of zelfs helemaal weglaten. Je koopt toch je bonen vers, en er gaat echt geen 2 kilo in 1 keer in. Het voordeel van ouwe horecamalers is dat je ze regelmatig op marktplaats ziet, en dat ze redelijk bulletproof zijn.
Bezzera BZ07 PID, Rossi RR45

Re: rancilio silvia loopt veel te snel door ondanks schoonmaak

19
Met alle respect: waarom zou je zo'n grote machine in huis halen en vervolgens inzetten per kopje? Dat betekent dat je de doser niet wilt en de hopper te groot is. Wellicht blijft er veel maalsel achter in de molen, waardoor je altijd oude koffie krijgt. Er zijn kleinere molens. Ik heb de Mahlkonig Vario, was ongeveer €400,- Het is een hoop geld, maar hij maalt mooi gelijkmatig, stort mooi en er blijft bijna niets achter in de molen. Er zit een inzet bij met een soort vorkje. In eerste instantie gleed mijn portafilter daarop weg. Om dat te verhelpen heb ik een paar stukjes aquariumslang om de pootjes van het vorkje geschoven en nu is het goed.
Laatst gewijzigd door toet54 op vr 14 mei 2010, 20:47, 3 keer totaal gewijzigd.