Re: Miele CVA620 koffiemolen defect

11
Update: heb de servicedienst van Saeco gebeld (uiterst behulpzaam - hulde!) en naar hun zeggen komt de koffiemolen volledig overeen met een Saeco koffiemolen (N.B. sommige onderdelen in de CVA620 wijken wel af van Saeco).

Als inderdaad de koffiemolen vervangen moet worden, rekenen zij EUR 165,- incl BTW / arbeid / total check (moet ik hem wel naar Wijk bij Duurstede brengen), terwijl de losse koffiemolen EUR 93,- incl BTW / verzenden zou zijn.
Nog even ter herinnering: Miele wil er EUR 440,- voor hebben (komt dan wel thuis).

Wow. :shock:

Voor het verschil (ca EUR 65) ga ik niet zelf klussen, en ga de automaat naar Saeco brengen.
Ik laat jullie nog weten hoe het afloopt.

Nogmaals dank tot dusverre!
PJ
Overtuigd koffie-junk

15
:lol:

Hier dan de update: de automaat is weer thus en er is weer koffie. Geen oploskoffie meer, gelukkig... :-)

Seaco Service heeft keurig gedaan wat ze beloofden, en was zo klaar. Leek eerst nog meer mis te zijn, maar achteraf 'viel het nog mee'.

Voornaamste punt is dat zo'n CVA620 eigenlijk regelmatig geserviced moet worden (en dat was bij mij de afgelopen 6 jaar/ 33000 kopjes niet gebeurd...). Verder is het ontkalkingsprogramma goed voor de leidingen, maar niet voor de zetunit en omgeving... daar komt dat spul niet, en dat gaat dus (zichtbaar) goed naar de ratsmodee.

Dus er moest nog een servicebeurt overheen... alles gesmeerd, alle afdichtingen (o-ringen) vervangen, en nog wat dingen. Heb de oude onderdelen gezien, en het was wel nodig.

Anyway, verdubbeling van de kosten, maar nog steeds stuk goedkoper dan Miele die voor veel meer geld alleen de molen gefikst zouden hebben.

Saeco Service: pluim.
Miele: ...

Dure hobby, man, koffie...

<neemt nog een bakkie>

Allen nogmaals veel dank voor de hulp, steun en gedachten.

En geniet van het zwarte goud!
Overtuigd koffie-junk

16
Hulde...maar koffie een dure hobby...Wat was je kwijt? € 350,-? Op 33.000 kopjes? Ja, dat is iets meer dan een cent per kopje voor onderhoud...Niet normaal

Koffie kost ook al een dik dubbeltje en de afschrijving op je machine niet te vergeten. Zit je toch al snel aan een 20 cent per kopje. Je loopt er op leeg! Hoe overleven al die Nespresso, serving en capsule mensen dat? Die betalen alleen al voor de koffie meer dan 30 cent per kopje. Daar moeten we een steunfonds voor op gaan richten?!

Dus: Die Miele (Saeco) heeft het gewoon goed gedaan. En verwacht in de toekomst meer trammalant en kosten. Het is niet anders. Maar maak altijd het rekensommetje, dan is de realiteit anders dan wat je gevoel zegt

Veel koffieplezier weer!
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

18
Het is niet anders. Maar maak altijd het rekensommetje, dan is de realiteit anders dan wat je gevoel zegt
Zullen we dat maar niet doen voor auto's? Hoeveel kopjes koffie gaan er in een kilometer? :lol:
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

20
Bert K schreef:Heel waar wat je zegt, maar wijs mij eens iemand aan die braaf na ieder kopje koffie een cent opzij legt, zodat ie na zes jaar zijn reparatie kan betalen. Het is gewoon een grote klap in je portemonnee, behalve voor boekhouders.
Dat is ook waar, maar bij de aanschaf is een koper er dan wel weer van uit gegaan dat die cupjes te duur zijn en hij (m/v) bij aanschaf van een automaat in één keer een bak geld neertelt en dat op termijn 'terugverdient' door de minder kostbare bonenkoffie. Dus ergens zit er een kronkel in de keten.
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *