Re: Quickmill 050A reviseren / zoek onderdelen

11
Spironski schreef: Ik vrees toch dat 3/4 Nederland dan op cursus mag! Gek genoeg erger ik me trouwens minder aan de "d-t kwestie" dan aan de "hele-heel kwestie" :D .
En wat te denken van: Het meisje, die", het kind die. Nog erger. Dat is jou Mazzer!

Nederland is wat eigen taal betreft dom! Lekker onderwijs hier.

"Mode on-topic" Ik ben weer weg om de Vario goed in te stellen. Ik wil een god shot :-)
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

13
Wimula schreef:
@3aan schreef:
Op MP; 109 resultaten voor "expresso" in Koffiemachines en Espresso-apparaten
Op marktplaats lees je vrolijk: apparaat verkeerD in prima staat en je betaalD!

Niveau: inburgeringscursusbehoeftigen :-)

Ik vergat ontopic, dat ik mijn Mahlkönig ga uitpakken en bewonderen!

Volgens mij was dat mijn Ponte Vecchio Export.
We hebben daar al over gecorrespondeerd( :mrgreen: ).
:mrgreen:

14
Spironski schreef:
Ik wil een god shot :-)
Oei! dat is wel erg ambitieus, zeker met een nieuwe maler.
Ik versta onder een God shot: een goede doorlooptijd van prima vers gebrande bonen, opgeleukt met veel tijgerstrepen voor een voortreffelijk smakend bakje.

Of is een God shot wat anders?
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

15
Wimula schreef:
Spironski schreef:
Ik wil een god shot :-)
Oei! dat is wel erg ambitieus, zeker met een nieuwe maler.
Ik versta onder een God shot: een goede doorlooptijd van prima vers gebrande bonen, opgeleukt met veel tijgerstrepen voor een voortreffelijk smakend bakje.

Of is een God shot wat anders?

Dat is een goede espresso.

Een Godshot is een gezette espresso die echt indrukwekkend is. Dat je na het drinken ervan denkt... 'wat.. de.. neuk.. zo goed heb ik het nog nooit gehad'. En nadien zul je maanden lang niet zo'n bakje zetten.

Vaak gebeuren Godshots als saturnus op gelijke lijn is met Mars en de aarde.

16
Hoenen schreef: Dat is een goede espresso.

Een Godshot is een gezette espresso die echt indrukwekkend is. Dat je na het drinken ervan denkt... 'wat.. de.. neuk.. zo goed heb ik het nog nooit gehad'. En nadien zul je maanden lang niet zo'n bakje zetten.

Prachtig verwoord!

17
Dat zou dus eigenlijk moeten zijn: "Godshots gebeuren alleen maar als....." met andere woorden: het zijn de shot waar je broek van afzakt, die overkomen je bijna meer dan dat je ze afdwingt en zijn zeer zeldzaam.

En bij een nieuwe maler moeten je schijven dus ook nog een paar kilo vermalen hebben voordat ze een optimaal shot leveren.

Maar het streven naar een Godshot is allicht zeer gerechtvaardigd... ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder