Re: Hottop.

11
Ik moet wel zeggen dat toen ik er 3 jaar geleden naar keek de prijs nogal hoog was in vergelijking met de Gene, terwijl het roost-resultaat niet eens zo heel veel beter zou zijn. Ik meen dat ze toen rond de €700 waren.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Hottop.

12
@3aan schreef:Wat moet zo'n ding kosten als het hier is? 2000 o.i.d.?
Ziet er leuk uit, maar ziet niet iets wat beter zou doen als een Gene of een Behmor, ik heb gisteren in 90 minuten 5 batches gedraaid met met stove-top brander, elke keer 350 gram, ziet en ruikt fantastisch!
Dat ding kostte me 40 euro en een motortje van een elektrisch verstelbaar bed draait 18 rpm op 12 volt.

\Staat dat fornuis in de schuur?
Lijkt me in de keuken iets minder met die rook.

Re: Hottop.

14
Spironski schreef:Ik moet wel zeggen dat toen ik er 3 jaar geleden naar keek de prijs nogal hoog was in vergelijking met de Gene, terwijl het roost-resultaat niet eens zo heel veel beter zou zijn. Ik meen dat ze toen rond de €700 waren.


Je hebt gelijk, omgerekend naar euro zit je aan de 760 euro, ik was op het verkeerde been gezet door de link van Crema-L daar kwam ik op een Australische site terecht en daar zijn ze echt schrikbarend duur.

De meest luxe kost is de $USA1020 en in Australië kost die $AU1645 terwijl de beide dollars elkaar niet veel ontlopen qua waarde t.o.v. de Euro

Het is in de regel zo dat als je wat uit de States laat komen van 1000 dollar je meer dan 1000 euro kwijt bent
vandaar ook de opmerking van 2000, was gerekend v.a. de Australische prijs

1020 dollar
200 dollar verzenden
= 925 euro
+ invoerrechten = 1000 euro
+ BTW = totaal zo'n 1200 euro

Dit is een globale berekening,
evt. inklaring en behandelingskosten nog niet berekend.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Hottop.

16
Interessant artikel. Maar als je dan bedenkt dat de Gene hier niet de in het artikel genoemde €600 ($780) kost, maar slechts €350, is de keuze snel gemaakt, lijkt me:

"Considering what it can do, the Gene makes an unbeatable case of value for money, and if I only had up to $800 to spend then the Gene would be in my shopping cart."
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Hottop.

17
Meerh schreef:Als je even leuk artikel wilt lezen met een vergelijk tussen de Gene en de Hottop kijk dan eens hier:

http://www.coffeetamper.com.au/kb/revie ... mpressions

Ik twijfel nog tussen beide (ben nog niet begonnen met branden).
Ook nog niet met jezelf voor te stellen ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Hottop.

18
Ja idd als je de reviews erop naslaat dan is de gene goede kwaliteit voor een (vrij) lage prijs. Wat me beviel aan de hottop was de koeling en het feit dat het P-model programma's heeft met 8 segmenten waarmee je kunt spelen. Overigens vindt ik het aanbod van home roasters niet zo heel erg groot. Ik zie het meeste de gene terugkomen. Zijn er nou echt maar een stuk of 5 populaire branders? Ikzelf heb dus nog geen brander. Ik woon in Singapore en haal regelmatig een paar zakjes vers gebrande bonen (15 dollar voor 250 gram) en het leek me leuk om een stap verder te gaan. De plek waar ik mijn bonen haal heb ik ook mijn Vibiemme gekocht en ze verkopen dus ook ongebrand hoorde ik vanmorgen ( 24 dollar de kilo). De hottop kan ik vanuit Australië laten komen of een gene als we in nl zijn deze zomer. Heeft een gene nog veel onderhoud nodig trouwens?

Re: Hottop.

19
Gene heeft niet veel onderhoud nodig. Maar kan je niet beter de Gene uit Z-Korea halen? Daar komt deze ook vandaan, terwijl de prijzen zo te zien in Australië nogal hoog liggen?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder