Re: Blind proefpanel

11
Mijn eerste impressie (details volgen als mijn vriendin ook geproefd heeft):

Geen enkele last van channeling en dergelijke. Direct de goede maling te pakken en een heerlijke espresso was het resultaat. Mooi cremelaag:
Espresso; zeer mooie cremelaag moet ik zeggen.
De smaak was kruidig en scherp aan het begin, licht zurig (zoals het hoort) in het midden maar wat bitter aan het eind bij de afdronk.

Gezien de smaak van de espresso dacht ik dat het wel goed zou zijn in een cappuccino. Dus dat deed ik dan maar even. Erg lekkere cappuccino moet ik zeggen:
Heerlijke cappuccino
Erg goede smaak in samenhang met de melk. De smaak die in mijn mond bleef hangen was dezelfde als de smaak van de bonen zelf (even op kauwen). Dit hoort volgens mij ook, dus dat was mooi.

Eerste indruk is dat deze koffie uit Ethiopie of daar in de buurt komt... maar dat is een hele grote gok.

Kortom, best lekker!
Barista Kampioen Baarn en Omstreken 2008
Currently: Gaggia Baby Twin - Compak K3 Touch - Concept-Art Massiccio
Wishlist: Espresso Gear Xpressivo Barista RVS

12
Geen wonder dat je geen last hebt van channeling wanneer je geen bodemloze filterdrager hebt . . . laat zich lastig zien op die manier :)

Een deel kan uit ethiopie komen, maar bedenk wel dat het duidelijk een blend is. Waar komt de andere dan vandaan?
Speedster | SuperJolly | et al.

13
Aadje schreef:Geen wonder dat je geen last hebt van channeling wanneer je geen bodemloze filterdrager hebt . . . laat zich lastig zien op die manier :)
Huh, dan heb ik het denk ik verkeerd begrepen. Maar volgens mij als je naar de puck kijkt kan je duidelijk channeling zien als dat gebeurt is. Bovendien loopt het veel te snel door als je channeling hebt.
Aadje schreef:Een deel kan uit ethiopie komen, maar bedenk wel dat het duidelijk een blend is. Waar komt de andere dan vandaan?
Ik zou zeggen, ergens in azie... gokje: java...
Barista Kampioen Baarn en Omstreken 2008
Currently: Gaggia Baby Twin - Compak K3 Touch - Concept-Art Massiccio
Wishlist: Espresso Gear Xpressivo Barista RVS

17
Een wit papiertje voor je flitser houden doet vaak ook al wonderen. Hiermee voorkom je zo'n harde belichting en krijg je het effect dat je hebt bij flitsers met een softbox (zo'n wit bakje over de flitser).

Wanneer je het papiertje vervolgens schuin voor de flitser houdt kun je de flitser naar boven laten flitsen en via het plafond laten weerkaatsen (bouncen). Hierdoor voorkom je een harde schadum achter het object...
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

19
Aadje schreef:Goeie tip, dat ga ik eens proberen.
Euhh, zou ik eerlijk gezegd juist niet doen, want dan krijg je een enorme slagschaduw van je Audrey over je shotglas. Ik zou het toch zonder flits proberen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder