Re: Rocket evoluzione of?

11
@ H&S: voordat we over dubbelwandige stoompijpjes gaan beginnen: wat is de motivatie voor de ECM?? Ik heb zo'n vermoeden dat iemand jullie heeft wijsgemaakt dat "dàt toch de Rolls Royce onder de..... etc." ;).

Wat Steef zegt: prachtige machine. Maar ik heb het idee dat jullie de prioriteiten niet goed hebben gelegd (voor zo goed mogelijke espresso).
Ik zou die €400 verschil tussen de ECM en de Rocket mooi in de maler steken. Kwaliteitsverschil tussen de de beide espresso apparaten is er niet echt, terwijl je er een véél betere maler voor kan kopen, en dat ga je wèl enorm merken!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

12
H & S schreef:Het wordt waarschijnlijk toch de ECM Technica IV Profi met de rotatiepomp en watercontainer. Misschien op termijn ombouwen naar vastwateraansluiting.
Technica IV profi: 1799,-
Afbeelding

Bezzera Magica: 1050,-
Afbeelding

het zijn practisch dezelfde machines..
http://www.koffiewarenhuis.nl/product/9 ... _IV_Profi/
http://www.koffiewarenhuis.nl/product/9 ... ra_Magica/
Decent De1PRO, (modded) La pavoni Europiccola (post mil), DF64 (Lab Sweet burrs)

13
En die ECM met rotatiepomp is dan meen ik nog €200 duurder? ECM liet voorheen z'n machines bij de Rocketfabriek bouwen, en daarna een tijd (of nog steeds?) bij Bezzera.
We weten vanzelfsprekend niet precies (of er) wat achter de façade is veranderd, maar in elk geval niet genoeg om dat prijsverschil te verantwoorden, wat mij betreft.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

14
Het is uiteindelijk de ECM Technica IV profi met de rotatiepomp geworden. De molen een Macap M4 D chrone, stepless. Ik hoop dat we een goede keuze hebben gemaakt omdat we inclusief de verder noodzakelijke accessoires toch serieuze lokale eenheden hebben moeten inleveren. Nu eerst ff vakantie en daarna genieten van een lekker bakkie.

15
Waarom toch die ECM technica ipv de bezerra? Scheelt toch serieus in de pegels... Wat gaf de doorslag voor de technica?
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

16
Doorslag was de afwerking en het feit dat deze door een lokale leverancier geleverd wordt. Ik hoef dus niet het hele land af te rijden voor ondersteuning. Overigens is het plaatje dat hierboven stast niet van een Technica maar van een mechanica profi. Ik vobd de afwerking dasrvan niet bijzonder, gewoon omgevouwen RVS met scherpe randen.

17
Jullie hebben dus de ECM-uitvoering van deze machine gekozen:
bezzeramiticaespressomachine.jpg
Zoals je kan zien had je je €500 euro kunnen besparen. Ennuh: het is geen superautomaaat hè, dus over welke ondersteuning heb je het dan, je kan onderhoud simpel helemaal zelf doen?

Maar goed, laten we het plezier niet al te erg bederven, jullie hebben een mooie set staan, wees er vooral blij mee. Nou nog verse boontjes gebruiken (nu wel naar ons luisteren hoor!), dan moet het helemaal goed kunnen komen. Verwacht alleen niet dat je direct top espresso zet of cappu's maakt, daarvoor zal je waarschijnlijk toch even moeten oefenen. Succes!

18
Ik ben bang dat we jullie allemaal gelijk moeten geven. Als je zoveel geld wilt investeren in dit soort systemen speelt gevoel en emotie misschien ook wel een te grote rol. Daarnaast was deze gewoon lokaal ook te zien en te gebruiken. Ook geldt dat als je 10 mensen om een mening vraagt, je meestal ook 10 verschillende antwoorden krijgt. Allemaal waarschijnlijk gebasseerd op persoonlijke ervaringen en geen daarvan is verkeerd. Dit zien we bij onze andere grote hobby (New Mini Cooper S) ook. Uiteindelijk hebben we meer geld uitgegeven aan het apparaat maar zeker ook aan de molen. Ik hoop dan ook dat, natuurlijk na veel oefenen, er een mooie espresso en capuciono te produceren is. Zonder nu verder te fanatiek te worden zal ik wel dit forum in de gaten blijven houden voor tips en dergelijke.

19
Ik hoop dan ook dat, natuurlijk na veel oefenen, er een mooie espresso en capuciono te produceren is. Zonder nu verder te fanatiek te worden zal ik wel dit forum in de gaten blijven houden voor tips en dergelijke.
Aan de machinerie zal het niet liggen. Nu bonen gaan gebruiken (ja, ook om te oefenen!) die niet langer dan 2 weken geleden zijn gebrand en lekker gaan spelen.
In het beginnerstopic staan (hoop ik toch) veel beginnerstips om op terug te vallen, en als je er dan nog niet uit komt: gewoon vragen. Wie weet worden jullie dan vanzelf wel fanatiek ;) (dat vinden vrienden/familie waarschijnlijk nu al?).

20
H & S schreef: Ook geldt dat als je 10 mensen om een mening vraagt, je meestal ook 10 verschillende antwoorden krijgt.
Ik denk dat wij hier op het forum toch allemaal wel op 1 lijn zitten. Ik vermoed dat alleen de winkeliers iets anders beweren, en dan natuurlijk vooral de ECM dealers. Maargoed, blijft een mooie machine. Zeker geen miskoop. Succes!