13
door Spironski
PeterD schreef:De espresso zelf is redelijk 'pittig' van smaak dus dat lijkt me in eerste instantie niet de oorzaak. Eerst maar eens verschillende soorten volle melk proberen. Ik heb wel eens gehoord dat biologische melk smaakvollere cappuccino oplevert. Eerst de Boerenland eens proberen en dan de biologische van Arla.
En heb je al wat ontdekt? Ikzelf vind de invloed van de melk op de smaak van een cappuccino kleiner dan de invloed die de espresso heeft. Welke melk ik gebruik heeft dus wel enige invloed, maar heel erg groot zijn de verschillen niet (halfvol/vol, Arla/houdbaar/"dagvers").
Per koffiesoort kunnen de verschillen daarentegen vrij groot zijn. Sommige boontjes kunnen als espresso lekker en best pittig zijn, om in een cappu nagenoeg te verdwijnen, terwijl andere boontjes juist heel herkenbaar aanwezig blijven.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder