Re: Popcorn popper resultaat acceptabel?

13
Ja dat vroeg ik me ook al af. Met die verfbrander erop kan het behoorlijk heet worden en ik heb zo'n panasonic broodbakmachine die ik graag heel wil houden.
Ik ga gewoon eerst lekker met popcorn ppopper aan de gang. Daar zal ik denk ik een hoop plezier van hebben.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

14
Nou,

ik heb 2x100 gram van adriaans bonen gebrand met popcorn popper. Volgens mij ging het wel goed! Alleen kon ik niet goed de cracks bepalen. Ik heb de 2e batch gefilmd en even online gezet. Hebben jullie nog tips voor mij en wat ik niet (of wel) goed doe? (ps let ook op mijn geavanceerde vliesjesvanger... :mrgreen: )

http://youtu.be/w7v8grN5ui0
Ben benieuwd. Thx!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

15
Dat was dus je 2e branding? je ziet wel dat zon popcornbrander veel sneller gaat dan zon normalere brander en het maakt een pokkeherrie van heb ik jou daar, ik had op mijn kleinste popcornbrander een conservenblikje als tunnel / schoorsteen gebruikt en deed dat buiten, daar kon je al beter naar de cracks luisteren, maar je kan ook met een klein sauslepeltje erin lepelen en controleren en terug die zooi. ;)

Je kan aan de rauwe bonen wel zien dat het een blend is, dus dat verschil zie je ook in je gebrande bonen terug, de bonen op het filmpje zagen er beter gebrand uit dan op de foto ( daar zag ik nog redelijk veel vliesjes in de naad van de boon ) nu eerst maar een 4 dagen wachten en dan proberen, doe ze maar in een potje zonder deksel om te ontgassen.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

16
Dat was inderdaad de 2e batch. Dat schoorsteentje van een conserven blikje is wel een goeie!
Ze staan in een potje zonder deksel en we zullen wel zien. Er zitten inderdaad nog wel wat vliesjes in de naad van de bonen hoor....is dat funest voor de smaak?
Waar brand jij nu mee eigenlijk? Volgens mij heb je een hele verzameling aan branders? Ben wel benieuwd waar jouw voorkeur naar uitgaat...

Met zo'n gene cafe gaat het veel beter natuurlijk. Maar ik vind het wel leuk om dit zo ff te doen met dat popcorn ding. En ach, die herrie...ik heb mijn zoontje van 6 hier soms met vriendjes rond banjeren dus dit is niks :D

https://www.dropbox.com/sh/x8k2cws6bq66ejb/9rnra5kPsy

19
Die vliesjes ( Chaf ) wordt naderhand met mijn koeler afgezogen terwijl er al een deel verbrand is, uiteraard zit er een deel kennis bij om te weten hoever je kan gaan bij bepaalde bonen, en uiteraard met de testlepel regelmatig even kijken en met een infrarood temp meter controleer ik de temp en ik maak gebruik van exact zo'n timer als jij gebruikt. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.