Update!
Gisteren een mailtje van de importeur:
>>
Beste Guido,
Uw machine is heeft zojuist bij ons op de werkbank gestaan en we zijn toch wel op een groot probleem gestuit ( zie FOTO)
Helaas zit er een enorme schroef in de molen, hoe deze erin komt geen idee het is in elk geval geen schroef die te herleiden is aan de machine
Door deze schroef is de molen compleet kapot gedraaid en vervolgens is hierdoor de veiligheid schakelaar onderbroken ( melding afdekking sluiten )
Ik moet u dan ook mededelen dat dit NIET onder garantie valt en de kosten voor reparatie er als volgt uitzien.
Molen 81.15 Euro
Arbeid 0.5 uur 22.00
Verzendkosten 20.00
Totaal 123.15 Euro excl. BTW
Ik hoor het graag voor wij tot reparatie overgaan.
>>
Ik gebruik sinds een paar maanden de koffiebonen van de Lidl en blijkbaar zat er in 1 zak
dus een oude schroef, wat een domper.
Ik heb gevraagd of ze de defecte onderdelen mee terug willen sturen zodat ik dit kan gebruiken als ik een klacht ga indienen bij de Lidl.
Nu even afwachten wanneer het apparaat klaar is.
Re: Nivona 830 problemen al na 6 maanden
12 Een schroef? Bizar. Geen bonen meer van de lidl dus..... (niet dat ik dat van plan was te kopen maar toch).
13Ai!
Houtstukjes was hier al eens gemeld met Lidl bonen, maar een schroef gaat wel erg ver!
Houtstukjes was hier al eens gemeld met Lidl bonen, maar een schroef gaat wel erg ver!
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
14Laatste update!
Het apparaat is gerepareerd (nieuwe molen), kosten incl verzendkosten: 150,- Euro.
Nadat ik het apparaat had opgehaald, heb ik de Lidl gebeld en situatie uitgelegd.
De medewerkerster vond het vervelend en bood meteen haar excuses aan.
Ik moest een brief sturen en de reparatiefactuur meesturen.
Binnen 1 week een brief met verzoek de defecte koffiemolen op te sturen naar Lidl Nederland.
Voor de zekerheid het pakket maar aangetekend verstuurd via TNTPost.
Na 2 weken even gebeld, geen nieuws, de schadeafdeling was er nog mee bezig.
Toen werd het stil, dus vorige week opnieuw gebeld, ik kreeg en verzoek een mail te sturen.
In deze mail een beetje gedreigt met de consumentenbond (waar ik lid van ben) en graag binnen 1 week een reactie. Dezelfde dag een mailtje terug, ze hadden de melding doorgestuurd naar de juiste afdeling.
3 dagen later werd ik gebeld door een medewerkster van de Lidl, excuses en ze wist ook niet waarom het allemaal zolang had geduurd. Maar ik kreeg de toezegging dat het bedrag binnen 1 week wordt overgemaakt en een tegoedbon van 20,- Euro als tegenmoetkoming in de kosten.
Deze heb ik ontvangen en reeds verzilvert in een Lidle winkel.
Het is dus goed afgelopen, een pluim voor de Lidl! (al koop ik geen bonen meer bij de Lidl)
Het apparaat is gerepareerd (nieuwe molen), kosten incl verzendkosten: 150,- Euro.
Nadat ik het apparaat had opgehaald, heb ik de Lidl gebeld en situatie uitgelegd.
De medewerkerster vond het vervelend en bood meteen haar excuses aan.
Ik moest een brief sturen en de reparatiefactuur meesturen.
Binnen 1 week een brief met verzoek de defecte koffiemolen op te sturen naar Lidl Nederland.
Voor de zekerheid het pakket maar aangetekend verstuurd via TNTPost.
Na 2 weken even gebeld, geen nieuws, de schadeafdeling was er nog mee bezig.
Toen werd het stil, dus vorige week opnieuw gebeld, ik kreeg en verzoek een mail te sturen.
In deze mail een beetje gedreigt met de consumentenbond (waar ik lid van ben) en graag binnen 1 week een reactie. Dezelfde dag een mailtje terug, ze hadden de melding doorgestuurd naar de juiste afdeling.
3 dagen later werd ik gebeld door een medewerkster van de Lidl, excuses en ze wist ook niet waarom het allemaal zolang had geduurd. Maar ik kreeg de toezegging dat het bedrag binnen 1 week wordt overgemaakt en een tegoedbon van 20,- Euro als tegenmoetkoming in de kosten.
Deze heb ik ontvangen en reeds verzilvert in een Lidle winkel.
Het is dus goed afgelopen, een pluim voor de Lidl! (al koop ik geen bonen meer bij de Lidl)
15Toch wel jammer dat je d'r weer achteraan moet zitten... Maar goed, je hebt er uiteindelijk geen financiële schade aan geleden, gelukkig.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
16Over het algemeen is het zo dat je als consument rechten hebt, lverancier moeten er vaak aan herinnerd worden, dreigen of schermen met consumentenbond wil vaak nog wel eens helpen.
Grtz,
Ingmar
Grtz,
Ingmar