Ik snap wat @3aan bedoeld. De aanvoer van water zou inderdaad moeten kunnen, mits we het netjes doen (of iemand vinden die de vrouw her programmeert). Wel vraag ik me af of je nog genoeg volume overhoud na 5 meter door een buisje van 0,8 cm buiten diameter het water te hebben getransporteerd.
De afvoer is echt een probleem, een jerrycan is geen optie (komt echt niet onder de eettafel of in de keuken) en iets anders zie ik ook niet zo gemaakt hier (uithakken in de vloer is vrij kostbaar gezien de vloerverwarming die er in is gegoten). Dus vaste aanvoer en afvoer in lekbak lijkt me de beste optie als het niet anders kan. De huidige situatie is als op deze foto:
Een plek van 35 cm diep bij 75 cm breed. Hier kan dus best een Faema Legend S1 (54 breed en 57,5 diep) staan alleen ben ik de koffie molen dan kwijt en heb ik wat te doen om de extra 20 cm diepte ruimte die ik nodig heb te verdedigen. Soit zou kunnen lukken maar om dan met voorgemalen koffie te moeten werken lijkt me geen goede oplossing. Tuurlijk past alles in theorie hier maar in praktijk heb je bij deze machine aan de rechterkant ruimte nodig om te kunnen stomen (kokend water is minder belangrijk want we hebben een kokend water kraan op het aanrecht). Dusssssss, de Faema gaat het ff niet worden. Wat wel, nou iets wat redelijk past, het liefst de stoompijp links heeft zitten, zodat ik de machine een kwartslag linksom kan draaien ten opzichte van de huidige opstelling, en verder aan mijn eisen voldoet.