Kareltje schreef:Wat een ontzettend grappig apparaat is deze La Peppina! Ik moet meteen denken aan slow food.
Ik zou er heel zenuwachtig van worden als iedereen koffie wil. Maar misschien is dat goede therapie. Dat ik me niet laat opjagen daar wat anderen eventueel van mij denken.
De La Peppina is niet veel sneller of langzamer dan ieder ander apparaat. Wel wat meer opruimwerk want de pucks zijn niet droog. Maar ik heb vaker voor meerderen espresso gezet. Beetje workflow en je kan er 1 per minuut uitbeuken. Als je er een waterkoker naast zet kun je met La Peppina bijna ieder ander thuis apparaat eruit beuken op uithoudingsvermogen. Een kleiner apparaat moet op adem komen, hetzij doordat de groep te heet is geworden of doordat de boiler te koud is geworden of omdat de watertank gevuld moet worden.
La Peppina met een waterkoker heeft totaal 2.7kW om water op te warmen, en als je iedere keer kokend water van een hoogte La Peppina ingooit (kan terwijl de koffie loopt) dan kun je uren doorgaan. Ook hoef je niet te flushen naast een kleine warmup en voorderest je groepschermpje wat schoonspoelen, dus heel veel water gebruik je ook niet.
Dit alles betekent dat een set La Peppinas super geschikt is om veel koffie mee te zetten, ware het niet dat de legering waar de groep van gemaakt is niet geschikt is voor frequent gebruik, dus je moet iets van een coating hebben. Ik heb er nu een epoxykleilaag op zitten, als het na langere termijn werkt dan horen jullie het.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees
dit