Re: La Pavoni Professional PL testen.

12
Ik heb nog niets gehoord wat duidt op een afwijking om eerlijk te zijn, volgens mij ben je zonder reden met lege handen naar huis gegaan.

Het woord zuiger (oftewel piston) zorgt dat er water in de broeikop komt en de koffie houdt het water dan tegen, als je dan druk op de hendel zet pers je het naar beneden.
Als je er dus geen koffie in doet komt er inderdaad water uit.
I barista, do you?
Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper

13
in dit geval was het dus niet dat er geen koffie in zat, maar te grof gemalen koffie...

hij heeft geen stoompijpje meer geloof ik, althans geen echte, dus daar nog even naar op zoek... Naja, aldoende leert men. Nu nog kijken hoe ik dat apparaat naar groningen verhuisd krijg zonder er al te veel voor te betalen...
La Pavoni Professional Lusso | D.E. Wandmaler

15
dusss....

zo veel isie me niet waard. Over die €66,- komen ook nog eens verzendkosten waarschijnlijk, en het uiteinde zit er nog niet eens bij... Het is waarschijnlijk maar goed geweest dat ik em niet mee heb genomen, want ik ga niet stomen met zo'n slangetje.

bedankt voor alle informatie in ieder geval! Voor de volgende keer kom ik in ieder geval een stuk beter beslagen ten ijs!
La Pavoni Professional Lusso | D.E. Wandmaler

16
Ik heb vandaag mijn Pavoni Professional binnengekregen. Tweedehands gekocht. Ding ziet er piekfijn uit, maar op de een of andere manier kan lijkt de kop zich niet te vullen met water. Als ik de hendel naar boven duw komt er alleen stoom uit de kop en nauwelijks water.

Wat kan er mis zijn gegaan?

Dank!

19
Hallo Ruben, welkom op de site. Doe je ook nog een voorstelrondje?

Wel balen van die Pavoni! Is me een raadsel hoe je dat pijpje kapot krijgt. Gaat de vorige eigenaar het laten repareren?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

20
De verkoper heeft aangeboden het te repareren, dus ik heb de broeikop vandaag naar hem opgestuurd. Het is mij ook een raadsel hoe dat pijpje heeft kunnen afbreken. De verkoper zegt de machine uitgebreid getest en ontkalkt te hebben en alle rubbers vervangen te hebben. Qua ontkalken en vervangen van rubbers geloof ik hem zeker; de machine ziet er als nieuw uit. Mocht het pijpje al niet bij hem afgebroken zijn geweest, dan moet het tijdens het vervoer gebeurt zijn. En daar ga ik, gezien de service die hij geeft en de verder uitstekende staat van de machine, maar even vanuit.

Enne..... voorstelrondje. Hier? In dit topic?