Re: He leuk een nieuwe LONDINIUM, de L1-P

11
Nomad schreef:Nu met nieuwe ondertitel zie ik :). Gefeliciteerd Frans, wat een gave machine.
Dankje!
Nomad schreef:wat is de opwarmtijd in de ochtend? Uur ofzo schat ik?
Ja wat dat betreft is het niet eens anders dan de L1 (of zelfs de La Pavoni). De laatste twee kun je als je haast hebt sneller redelijk gereed hebben voor het eerste schot, maar als je ze gewoon hun natuurlijke gang laat gaan zijn ze na ongeveer 50 minuten wel helemaal doorwarmd.

Ik ga het met de L1-P nog eens nameten en in een grafiekje zetten. Een paar kleine haast-flushes zijn met de L1-P ook heel goed mogelijk maar als je de muil wijd open houdt krijg je koud water natuurlijk.

Die "opwarmtijd" vind ik ook eigenlijk geen issue. Wie echt haast heeft en niet om smaak geeft kan oploskoffie nemen!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

18
fransg schreef:
Nomad schreef:Nu met nieuwe ondertitel zie ik :). Gefeliciteerd Frans, wat een gave machine.
Dankje!
Nomad schreef:wat is de opwarmtijd in de ochtend? Uur ofzo schat ik?
Ja wat dat betreft is het niet eens anders dan de L1 (of zelfs de La Pavoni). De laatste twee kun je als je haast hebt sneller redelijk gereed hebben voor het eerste schot, maar als je ze gewoon hun natuurlijke gang laat gaan zijn ze na ongeveer 50 minuten wel helemaal doorwarmd.

Ik ga het met de L1-P nog eens nameten en in een grafiekje zetten. Een paar kleine haast-flushes zijn met de L1-P ook heel goed mogelijk maar als je de muil wijd open houdt krijg je koud water natuurlijk.

Die "opwarmtijd" vind ik ook eigenlijk geen issue. Wie echt haast heeft en niet om smaak geeft kan oploskoffie nemen!
Klinkt leuk van die oploskoffie maar een uur is gewoon erg lang en voor de meesten voor thuisgebruik toch wel een struikelblok denk ik.
Dat zie je op dit forum waar opwarmtijd gewoon een big issue is.
Middels een schakelklok kan natuurlijk maar of je dan nog lekker slaapt?

19
cremalover schreef:Middels een schakelklok kan natuurlijk maar of je dan nog lekker slaapt?
Het is een machine voor cafe's en dergelijke, je kunt 'm ook thuis neerzetten maar het is geen Nespresso machientje die in 2 minuten klaar en warm is.

Waarom zou je minder slapen met een schakelklok?

Ik laat 'm nu om half zes aan gaan, en slaap daar prima bij.

Die schakelklokken van vandaag de dag maken niet meer zoveel herrie. De kerkklokken van vroeger, ja die konden behoorlijk beieren, dan wilde je wel ontwaken.

net even getest hoe lang het duurt voor de p-stat aangaat als hij net uit is gegaan:

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino