Re: Onderhoud schoonmaken Koffiemolen / maler

18
Ik begrijp eigenlijk ook niet die schoonmaak producten. Ik had nog een bus grindz staan en laatst eens geprobeerd. Daarna molen uitelkaar en nog steeds vetten in de groeven van de conische maalschijven! Je kunt bij de goedkope winkels zoals wibra en action en setje staalborsteltjes kopen waarvan 1 van messing. Zachte borstel dus, die een aantal keren langs iedere groef en je schijven zijn gegarandeerd goed schoon. Zo doe ik het dus eens in de maand ofzo en dat bevalt goed.

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

19
Die messing borsteltjes werken prima en verslijten ook na een paar keer borstelen en die metalen gebruik voor echt vastzittende troep in oude molens even voorzichtig door de schroefdraad met de draad mee en dan draaien ze in de regel weer vlekkeloos.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

20
Ik ben lui als het op schoonmaken aankomt en maak de maalkamer en schijven nooit schoon. Wel altijd aan het single dosen en shute schoonvegen. Il vraag me af of het echt nodig is. Is er iemand onder jullie die ooit proefondervindelijk een smaakverbetering heeft waargenomen?
VBM Domobar Super, Mazzer Pharos, Mahlkonig Guatemala, een boel filterspullen, en een Quest M3 die al lang ligt te wachten :)