Re: Hoe beheers ik de dosering?

11
Daar zijn verschillende manieren voor. Ik zelf heb een dosing funnel en een kleine klutser. Maar een satéprikker oid werkt ook. Dus maalsel in het bakje en hwt maalsel doorelkaar roeren en tegelijkertijd gelijkmatig verdelen. Dan inklinken en tampen.

Ik zoek nog even een ander filmpje voir je. Komt er zo aan!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

16
Ik vind veel van die termen overdreven gewichtigdoenerij die vooral in Amerika wordt gebruikt. Het bezigen van die speciale termen voor roeren en schudden of druppelen lijkt me vooral te zijn bedoeld voor mensen die niet weten wat het betekent, dan maakt men wel diepe indruk natuurlijk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: Hoe beheers ik de dosering?

17
fransg schreef:Ik vind veel van die termen overdreven gewichtigdoenerij die vooral in Amerika wordt gebruikt. Het bezigen van die speciale termen voor roeren en schudden of druppelen lijkt me vooral te zijn bedoeld voor mensen die niet weten wat het betekent, dan maakt men wel diepe indruk natuurlijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

19
Dat maakt net zoveel indruk als die vaak nietszeggende termen en vernieuwende koffieterminologie, die vaak leiden tot zelfverheerlijking voor diegene die er zijn misschien tot dat moment onbeduidende naam aan kan verbinden, what's in a name? :o
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

20
Amerikanen zijn in het algemeen gewoon gek op afkortingen, dat zie je ook terug in hoe ze soms dingen opschrijven of bijv. bij namen van nieuw oorlogsmateriaal.

Dat terzijde, ik vind het gebruik van al die termen en jargon wel enigsinds prettig, het maakt het eenvoudig een gesprek op niveau met iemand te voeren zonder constant omwegen te moeten nemen om de gebruikte techniek nader te verklaren.

WDT, RDT, GOD, FC en RoR om er maar enkele te noemen zijn gewoon prettige afkortingen vind ik. Ik snap dat dit voor een leek lastig is maar als ik met een kenner een gesprek ga proberen te voeren over bijv. wielrennen, kogelstoten of rekstokoefeningen zal ik er ook verdomd weinig van snappen. Behalve als de ingewijden hun best zouden doen het in dummytaal te bewoorden, maar dan zullen er ongetwijfeld waardevolle details verloren gaan aan het taalgebruik.